אג"ח אנקור התחילו להיסחר: הפסדים כבדים לרוכשים בהנפקה

אנקור, חברת נדל"ן אמריקנית שהשלימה הנפקה  בתל אביב ביותר מ-500 מיליון שקל, מסבה הפסד לרוכשים בהנפקה, ביום המסחר הראשון שלה ■ מדריך השקעה באג"ח

וול סטריט2 / צילום: רויטרס
וול סטריט2 / צילום: רויטרס

אנקור, חברת נדל"ן אמריקנית שהשלימה הנפקה  בתל אביב ביותר מ-500 מיליון שקל, מסבה הפסד לרוכשים בהנפקה, ביום המסחר הראשון שלה.

אנקור הנפיקה אגרות חוב מסדרה א' בהיקף של 435.8 מיליון שקל ועוד 81.6 מיליון שקל לאג"ח מסדרה ב'. אגרות החוב הונפקו במחיר של 100 נקודות, עליהם ניתנה הנחת מוסדיים של 0.7% לסדרה א' ו-0.6% לסדרה ב' .

למעשה, הרוכשים המוסדיים בהנפקה שילמו 99.3 אגורות לאג"ח מסדרה א' (שנושאת שיעבוד ראשון על נכסים) ו-99.4 אגורות לאג"ח מסדרה ב' (ללא שיעבודים). היום, כאמור, התחילו להיסחר אגרות החוב הללו וסדרה א' נסחרת במחיר 97.9 אגורות וסדרה ב' נסחרת במחיר 95.3 אגורות. הנתון משקף הפסד למשקיעים שרכשו בהנפקה של יותר מ-1.5% בסדרה א' ויותר מ-4.5% בסדרה ב'.

סדרה א' נסחרת כעת בתשואה של 5.96% וסדרה ב' נסחרת בתשואה של 8.75%.

יש לציין כי מדובר בהפסדים שנחשבים חריגים בעולם הנפקות האג"ח. החתם, אגב, קיבל עמלה של 14 מיליון שקל על ההנפקה.

אנקור היא חברה שרוכשת, משפצת ונהלת נכסים ברחבי ארה"ב. החברה הנפיקה בישראל אג"ח בחברה ייעודית שאוגדה באיי הבתולה הבריטיים (BVI), אליה הוכנסו 23 נכסים שחלקם multifamily וחלקם בנייני משרדים. הנכסים שהונפקו ממוקמים באלבמה, מיסיסיפי, ג'ורג'יה, טקסס, אוקלהומה, לואיזיאנה וקולורדו.

את התמורה של גיוס האג"ח מתכוונת החברה לשלם לפירעון הלוואות בנקאיות ורכישת חלקים של השותפים בחלק מהנכסים. כך, למשל, 93 מיליון דולר יחליפו חוב בנקאי ו-47 מיליון דולר ישמשו לרכישת חלקים של השותפים.

החברה הייעודית שהונפקה, דורגה על ידי מעלות בדירוג BBB פלוס ישראלי. כלכלני מעלות כתבו על החברה: "אנו צופים כי השלמת הנפקת האג"ח, רכישת השותפים בחמישה נכסים שונים ואיחודם של שבעה נכסים נוספים יעלו משמעותית את רמת המינוף המאזני של החברה, אשר מגבילה להערכתנו את פרופיל הסיכון הפיננסי, אך תואמת את רמת הדירוג. אנו מעריכים כי בשנים הבאות תהיה יציבות יחסית ביחסי הכיסוי והמינוף".