חברת המלצת התכנים אאוטבריין מקצצת 4% מכוח האדם שלה

החברה מוותרת על חלק מהכלים שנועדו לסייע לעורכי אתרים, ומתמקדת במסחר אוטומטי במדיה - באמצעות תוכנה

 

אאוטבריין, רשת המלצות תוכן העובדת עם אתרי אינטרנט כדי לכוון אליהם קוראים באמצעות סיפורים ממומנים, מקצצת 4% מכוח האדם שלה כחלק מהתמקדות מחדש במסחר אוטומטי במדיה במקום בכלים המסייעים לעורכי אתרים, כך לפי וול סטריט ג'ורנל. 
כשלעצמו, קיצוץ של 4% ממצבת של 600 עובדים אינו צעד מהותי במיוחד, אולם בהקשר של חוסר היציבות במגזר הפרסום הדיגיטלי כולו, ייתכן שהדבר מצביע על בעיות כלליות יותר עם המודלים הקיימים. 

מוקדם יותר השנה פיטרה אדפורם 8% מעובדיה בינואר, לאחר סבבי פיטורים דומים באפנקסוס וברוביקון פרוג'קט, במה שהיווה לפחות רמז לגלים שנוצרו במגזר הסוער של הפרסום הדיגיטלי.

המיקוד מחדש של אאוטבריין במסחר בפרסום באמצעות תוכנות מתרחש בעיתוי נכון. חברת המדיה זניט של פובליסיס גרופ צופה שתחום זה יהיה לאמצעי הצומח ביותר לרכישת מדיה ב-2017, עם גידול של 31%.

אאוטבריין לא הבהירה מאיזו פעילות היא נסוגה, אם כי מוקדם יותר השנה היא הימרה הימור גדול בסיוע לעורכים להשיק צ'אטבוטים כדי להניע מעורבות גדולה יותר בקרב הקוראים, כך שנראה שהחברה מבצעת ניסוי בדרכים חדשות ליצירת תנועת קוראים והכנסות.  

דובר החברה מסר לוול סטריט ג'ורנל: "התחום שלנו מתפתח במהירות במסגרת ענף שמשתנה בצורה דינמית. אנו מחדדים את המיקוד שלנו ומשקיעים משאבים בתחומי מפתח של הפעילות, שמביאים צמיחה".

החברה הישראלית נוסדה ב-2006, והיא ממתגת עצמה כ"פלטפורמה לגילוי תוכן". בחודש שעבר הרחיבה את שירותי המסחר במדיה דרך תוכנה ל"מרקטפלייס" של אפנקסוס, לאחר שקודם לכן פעלה בשוק סגור.