גאדג'טים: סמארטפון שיאומי Note 4X - לא יקר, סוללה חזקה

ה-Redmi Note 4X הוא סמארטפון הנותן תמורה יותר מטובה למחיר שלו. יש לו מסך טוב, חומרה משודרגת לעומת הדגם הקודם וסוללה מעולה. המצלמה טעונה שיפור

ה-Redmi Note 4 הוא אחד הסמארטפונים הפופולאריים של שיאומי (Xiaomi) הסינית, בגלל תג המחיר הנוח שלו. לענקית הטכנולוגיה הסינית יש גם גרסה מעט מתקדמת יותר - Redmi Note 4X, אשר הופכת את המכשיר לאלטרנטיבה לא רעה בכלל למי שמחפש סמארטפון ברמת מחיר נמוכה עם מסך גדול.

מסך: מסך ה-5.5 אינץ' של שיאומי ממקם אותו קרוב לגזרת הפאבלטים. מדובר במסך גדול ונוח, התאורה האחורית מספיק טובה, ככה שאין בעיה להשתמש במכשיר גם באור שמש ישיר. מדובר ברזולוציית Full HD שנראית טוב על הצג הזה, הכולל צפיפות פיקסלים של 401ppi. ביחס לקטגוריה, אי אפשר לבקש יותר מהמסך הזה.

עיצוב: ה-Redmi Note 4X נראה הרבה יותר טוב ביחס למחירו. הגרסה שאנחנו קיבלנו היתה בצבע שמפניה. הגב אומנם עשוי מפלסטיק, אבל המסגרת היא ממתכת, כאשר בחלק הקדמי קיימת זכוכית מעט קמורה - 2.5D, המשלימה את המראה האלגנטי. רק המשקל מעט מפריע - 171 גרם.

חומרה: השינוי המשמעותי ב-Redmi Note 4X לעומת גרסת ה-Note 4 הוא המעבד. זה מגיע עם סנפדרגון 625 של קוואלקום במקום MediaTek MT6797. זיכרון העבודה עומד על 3 ג'יגה ונפח האחסון הפנימי הוא 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. באופן כללי, המכשיר עבד חלק, למעט גמגומים ממש קלים פה ושם. בדומה לרוב הסמארטפונים, גם שיאומי מיקמה את מנגנון טביעת האצבע בגב המכשיר, זה מגיב היטב ובמהירות. למכשיר אין התקן NFC - זה מיועד היום בעיקר עבור חיבור קל לאביזרים.

ממשק: ה-Redmi Note 4X שנסקר הגיע מאתר GearBest, כאשר הוא כולל גרסת תוכנה המתאימה לכל העולם. מדובר באנדרואיד מרשמלו (6.0.1), עליו מותקן ממשק הבית של שיאומי - MIUI 8.2. הגרסה כבר כוללת עברית והיא עובדת בצורה תקינה בארץ, כאשר אפילו אפליקציות גוגל השונות מותקנות בה מראש.

מה שכן הפריע, היתה העובדה שלא ניתן להתקין על המכשיר את אפליקציית נטפליקס, ככל הנראה כי נטפליקס חוסמת התקנה של המוצר שלה על מכשירי אנדרואיד עם גרסאות לא רשמיות, אחרת אין לנו הסבר לבעיה הזו. עוד בעיה שהייתה לנו - בדומה למכשירי שיאומי אחרים, משום מה מנגנון Smart Lock של אנדרואיד, המאפשר לבטל את נעילת המכשיר בעת חיבור למכשירי בלוטות' (כמו דיבורית הרכב) קיים כאן, אבל לא עובד.

מצלמה: על המחיר הזול של הסמארטפון משלמים במצלמה, זאת מספקת ביצועים בינוניים ומטה. המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל בעל טכנולוגיה אחורית - Backside Illumination, המיועדת להפחית רעשי צילום בתנאי תאורה נמוכים. מפתח הצמצם לא גבוה - f2.0. יש גם מיקוד אוטומטי ופלאש כפול עם תאורה חמה וקרה. תמונות באור יום יוצאות באיכות סבירה, אך אחת הבעיות של המצלמה היא האיטיות שלה. קשה להצליח להוציא תמונה חדה, כאשר בלילה התוצאות מטושטשות. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל - התמונות לא חדות, אבל יספיקו בשביל לשתף עם חברים.

סוללה: הסוללה של הסמארטפון מעולה, היא מגיעה בקיבולת עצומה של 4100 מיליאמפר/שעה. המכשיר יכול לספק כיום וחצי עבודה, וזה דבר נהדר. תוכלו להפעיל אפליקציית ניווט, להאזין למוזיקה, לצלם, והכל מבלי לדאוג שהסוללה תיגמר. החסרונות הן שמחבר הטעינה הוא מיקרו USB ולא USB-C. מחבר אותו ניתן למצוא היום ברוב, אם לא בכל הסמארטפונים החדשים. בנוסף, גם אין כאן טעינה מהירה. חבל, אבל ברמת מחיר כזו, זה בסדר גמור. בכל אופן, בתוך רבע שעה של טעינה המכשיר קיבל 9% אנרגיה ובתוך חצי שעה - 18%.

בשורה התחתונה, ה-Redmi Note 4X הוא סמארטפון הנותן תמורה יותר מטובה למחיר שלו. יש לו מסך טוב, חומרה משודרגת לעומת הדגם הקודם וסוללה מעולה, אבל המצלמה טעונה שיפור.

המחיר: 700 עד 850 שקל (640 שקל דרך אתר GearBest - כולל תוספת המע"מ בעת המשלוח).

ציון: 8.

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.