שחקן מעו"ף: היציבות מעבר לים והשפעתה על השוק הישראלי

המציאות השתנתה: נדמה כי כל משקיעי הנדל"ן עוברים לבורסה - ואלו לא מתעניינים בתמחור סיכונים, שיא במדד הבנקים או בועה בקונצרני

מניות (2) / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מניות (2) / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בסקירתנו האחרונה ציינו כי קשה לנו לראות תרחיש ירידה מקומי על רקע עוצמת וול סטריט וגיוסי הקרנות. עוד הוספנו כי מדד 1400 אינו בטווח כלל וכלל (המדד בעת הפרסום עמד על 1425) והצענו אסטרטגיה המניחה דשדוש. אם התרגלנו כבר ביום המחרת לסגור האסטרטגיה ברווח הרי שהפעם נאלצנו להמתין לרביעי עם ירידה מ 1430 (אף על פי שגם עלייה של 2-3 נקודות מעלה הייתה מותירה רווח) כשמה שלא עושה השחיקה עושה הירידה בסטייה.

הדבר הבולט בשבוע האחרון הוא ההיסוס המקומי למרות שלכאורה הציבור מוסיף להסתער. קצב יומי של 80 מליון שקל בקרנות המנייתיות מבטיח כי טווח ירידה יומי של 1% אינו על הפרק. יתרה מכך, הסטייה הכה נמוכה מחייבת איזון ארביטראז' חיובי על ידי ירידה במדד הבנקים וחוזר חלילה. זו הסיבה המרכזית ל"חולשה" שרובה פעילות שחקני מעוף לקראת שבוע הפקיעה.

העניין הוא שהדיפולט השתנה. יציבות בארה"ב, גם אם ללא קביעת שיאים חדשים, הייתה מתורגמת בת"א לירידה של שברי האחוז. כעת המצב הוא שיציבות מעבר לים הופכת לטיפוס קל בחסות כניסת הציבור. אלו לא מתעניינים בתמחור סיכונים, שיא במדד הבנקים או בועה בקונצרני. נדמה כי כל משקיעי הנדל"ן עוברים לבורסה והרכישות הרוחביות דרך הקרנות, בדגש על הקרנות המעורבות מבטיח עליה באפיקים ללא קשר לתמחור.

הצד ההופכי של המטבע הוא נזילות גבוהה, שאותה מנצלים המוסדיים לזרוק סחורה בדגש על מדד ת"א 90 ומדד היתר - בהם מוסדיים רבים נתקעו עם היקפים שלא ניתן היה למוכרם מבלי להפיל המנייה.

עבור שחקני המעוף הדילמה כעת גדולה. על פניו פריצת 1440 נסבלת, כל שכן דשדוש ברמה זו ועד 1450 היא נוחה ואינה מחייבת מעורבות. הבעיה היא שאנו חושבים בדיוק כבמשחק ביליארד לא רק על איך להכניס את הכדור אלא גם על היציאה - פתיחת פוזיציות בחודש יולי ללא ירידה במד, תוביל לכך שהסטייה שכבר כעת מתחת ל-8% פשוט לא תטפס. אם תרחיש זה יתממש נקבל פרמיה עלובה ביותר ששוב לא תצדיק היקפי כתיבה משמעותיים וחוזר חלילה.

אי לכך אנו עתידים לראות לחץ מדי בוקר. פעם ראשונה בבלימת סנטימנט חיובי בבחינת להוציא הרוח מהמפרשים ולפגום בארביטראז' חיובי. פעם שניה במטרה לבלום המדד לכל הפחות ועדיף ללחצו אל מתחת ל-1440. מובן מאליו שבמצב דברים זה (כעת המדד הינו 1443) האסטרטגיה המתאימה הינה כתיבת מרווח CALL עם הגנה משמעותית: כתיבת CALL 1440 יוני; קניית CALL 1480 יולי. עד 1453 לערך האסטרטגיה מרוויחה בשל עליית ההגנה בה הדלתא גבוהה מזו של יוני, וכמובן שירידה מ-1440 גומרת באחת הסיפור ומובילה למימוש רווח מיידי.

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים