קרן הגשמה השלימה גיוס שלישי בהיקף של כ-30 מיליון שקל

ההון ישמש לרכישת פרויקט מגורים בקונטיקט יחד עם שותף בסך הכל גייסה השנה קרן ההשקעות בנדל"ן של אבי כץ וחנן שמש כ-90 מיליון שקל

קרן ההשקעות בנדל"ן הגשמה השלימה בהצלחה תוך כחצי שנה גיוס הון שלישי שלה באמצעות פרסום תשקיף, הפעם בהיקף של 8.7 מיליון דולר (כ-30 מיליון שקל) המיועד למימון רכישה והשבחה של קומפלקס מגורים מסוג מולטי-פמילי במדינת קונטיקט שבארה"ב.

מחיר המינימום להשתתפות בהנפקה נקבע על כ-30 אלף דולר, כשבסך הכול הוצעו לציבור 868 יחידות השתתפות במחיר של 10 אלף דולר כל אחת, עם מינימום הזמנה של 3 יחידות השתתפות, ובהגשמה מציינים כי "יחידות ההשתתפות הוצעו אך ורק לחברים שהיו רשומים במאגר המשקיעים של קרן הגשמה, בדרך של כל הקודם זוכה".

גיוס לפרויקט ספציפי

כספי הגיוס ישמשו את הגשמה לרכישת פרויקט מגורים מסוג מולטי-פמילי בשם Eastpoint at Dorset Crossing, הממוקם בעיר סימסבורי שבקונטיקט, יחד עם היזם, חברת Dorset CS. הרכישה צפויה לצאת לפועל בחודש הבא, ולאחריה יחזיקו משקיעי הגשמה ב-90% מהפרויקט ו-Dorset CS תחזיק ב-10%.

הקומפלקס כולל 168 יחידות דיור בשבעה בניינים ו-294 מקומות חניה, בשטח של 40 דונם. בניית הקומפלקס הושלמה ב-2015 והוא מאוכלס בשיעור של כ-97%, בחוזי שכירות לתקופות של עד שנה, בתעריפים הנמוכים ממחיר השוק.

הגשמה, של אבי כץ, יזם רשת בתי הקפה והמרכולים "קופיקס", וחנן שמש, היא חלוצת קרנות וחברות ההשקעה בנדל"ן המגייסות בבורסה כסף לטובת פרויקטים ספציפיים בדרך של פרסום תשקיף.

עם השלמת ההנפקה הנוכחית של הגשמה, מגיע היקף גיוסי ההון בדרך זו ליותר מ-130 מיליון שקל מתחילת השנה, בחמש הנפקות שונות.

בתחילת השנה גייסה הגשמה כ-32 מיליון שקל (כ-7 מיליון ליש"ט) לפרויקט נדל"ן יזמי בלונדון, ובאפריל גייסה כ-27 מיליון שקל נוספים (כ-7 מיליון דולר) לפרויקט מסחרי בארה"ב. בנוסף להגשמה, גייסה חברת אינטו לפני כחודשיים כ-17 מיליון שקל וקרן האפ (HAP) כ-25 מיליון שקל.הגשמה, אשר הוקמה בשנת 2009, מאפשרת למשקיעים פרטיים קטנים ליטול חלק בהשקעות ריאליות בתחום הנדל"ן, במטרה לנסות ולייצר תשואות נאות בעולם של ריביות אפסיות.

עד היום, כשמונה שנים לאחר הקמתה, היא גייסה כ-2.3 מיליארד שקל וביצעה כ-250 השקעות, רובן ככולן בנדל"ן בארץ ובחו"ל, בפרויקטים בהיקף כולל של כ-11 מיליארד שקל.