יס פלאנט פותחת מתחם קולנוע בזכרון יעקב בכ-100 מיליון שקל

כמות כרטיסי הקולנוע שנמכרה בשנת 2016 היא כ-16 מיליון, וגודל השוק מוערך בכקרוב לחצי מיליארד שקל

יס פלאנט זכרון יעקב / צילום: אייל תגר
יס פלאנט זכרון יעקב / צילום: אייל תגר

שבוע אחרי שרשת הקולנוע גלובוס מקס נכנסה להקפאת הליכים, ורגע לפני שבתי הספר יוצאים לחופשת הקיץ, רשת יס פלאנט תחנוך השבוע את הקולנוע השישי של הרשת - בזכרון יעקב. הקולנוע שהוקם בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, ממוקם בקומה העליונה במתחם "מול זיכרון" ומתפרס על שטח של כ-6,000 מ"ר הכולל 12 אולמות קולנוע ומתחם VIP.

מוקי גרידינגר, מנכ"ל קבוצת סינוורלד Cineworld Plc המחזיקה בישראל את רשת יס פלאנט ורב חן, מציין כי הקולנוע הממוקם במתחם "מול זכרון" הנמצא על ציר תנועה מרכזי, יפעל בכל ימות השבוע וישרת רדיוס ישובים נרחב, יהווה עוגן בילוי מרכזי באזור, אשר תושביו נאלצו עד כה לנסוע יותר מחצי שעה לקולנוע. מתחם מול זיכרון הינו מרכז קניות פתוח שנפתח בשנת 2008 השוכן למרגלות המושבה זיכרון.

יס פלאנט זכרון יעקב / צילום:אייל תגר
 יס פלאנט זכרון יעקב / צילום:אייל תגר

* צילום: אייל תגר

בתי קולנוע תיאטראות היא ממפעילות הקולנוע הוותיקות בעולם החל משנת ב-1929. החברה הינה חלק מקבוצת סינוורלד Cineworld Plc, הרשת השנייה בגודלה באירופה, עם 2,136 מסכים, 226 בתי קולנוע ב-9 מדינות. הזרוע הישראלית של החברה מפעילה 11 בתי קולנוע ברחבי הארץ, תחת המותגים Yes Planet ו"רב חן". בשנתיים האחרונות פתחה הרשת 3 בתי קולנוע חדשים: יס פלאנט ירושלים במרכז שרובר לתרבות, יס פלאנט באר שבע במתחם ישפרו סנטר וכעת יס פלאנט זכרון יעקב שהצטרפו למתחם הבילוי יס פלאנט ראשל"צ, ל-יס פלאנט חיפה ורמת גן, ולרשת רב חן הוותיקה.

זרוע ההפצה של החברה, פורום פילם, היא מפיצת הסרטים הגדולה בארץ, ומפיצה את הסרטים של אולפני דיסני, פוקס וסוני ושייכת לקבוצה המחזיקה ביס פלאנט. השנייה בגודלה היא חברת ההפצה של חברת גלובוס מקס הנמצאת בהקפאת הליכים ובימים אלה, והשלישית היא יונייטד קינג המפיצה בעיקר סרטים ישראליים לצד סרטי קולנוע עצמאיים.

על פי סקירה של משרד צ'מנסקי בן שחר שנעשתה ב-2016 ישנם בישראל 56 בתי קולנוע המכילים כ-350 מסכים. זאת לעומת 59 בתי קולנוע ו-313 מסכים שהיו בשנת 2006; המשמעות - מספר הכרטיסים למסך גדלו מ-29 אלף בשנת 2006 ל-45 אלף בשנת 2016.

על פי הסקירה, הרשת השולטת בענף הקולנוע היא תיאטראות ישראל המחזיקה בכ-34% מהמסכים וכוללת את יס פלאנט (המהווה 26%) ורשת רב חן (8%), השנייה בגודלה היא גלובוס מקס שמחזיקה בכ-25% מהמסכים, וסינמה סיטי שנכון למועד הסקירה החזיקה בכ-24% מהמסכים, לצד מספר פעילים קטנים יותר, ביניהם לב שמחזיקה ב-6%. כמות הכרטיסים שנמכרה בשנת 2016 היא כ-16 מיליון כרטיסים, וגודל השוק מוערך בכקרוב לחצי מיליארד שקל.