דן תרכוש 330 אוטובוסים חדשים ב-360 מיליון שקל

משרד התחבורה אישר: דן תחליף אוטובוסים ישנים (מעל 10-15 שנים) בצי חדיש ■ האישור ניתן חודשיים לאחר שאושרו לדן 160 מיליון שקלים לרכש 100 אוטובוסים חשמליים

אוטובוס חשמלי אפטיס / צילום: אלסטום
אוטובוס חשמלי אפטיס / צילום: אלסטום

משרד התחבורה אישר לחברת דן תקציב של 360 מיליון שקל לרכישת 330 אוטובוסים חדישים שיחליפו אוטובוסים בני יותר מ-10 ואף 15 שנה. האוטובוסים החדשים יהוו כרבע מכלל הצי של דן, הכולל 1,250 אוטובוסים. האישור ניתן חודשיים לאחר שאושרו לדן 160 מיליון שקלים לרכש 100 אוטובוסים חשמליים, שיתווספו ל-26 אוטובוסים חשמליים שכבר נרכשו.

האוטובוסים שאושרו היום יכללו נקודות טעינה לטלפונים, רשת אלחוטית, מסכי מידע שיציגו בזמן אמת את מסלול הנסיעה ופרטים נוספים, ויהיו כולם בעלי תקן יורו 6 שיסייע להפחית את הזיהום בגוש דן. על פי משרד התחבורה, בימים הקרובים תפרסם דן מכרז לאספקת האוטובוסים שיכלול התחייבות לספק מחצית מהם עד סוף שנה זאת ואת המחצית השניה עד לסוף הרבעון הראשון של 2018.

לאחר ההצטיידות, ובמסגרת הסכם הסובסידיה החדש שעומד להיחתם בין הממשלה לדן, החברה לא תורשה להפעיל אוטובוסים בני יותר מ-10 שנים, להוציא אוטובוסים מפרקיים שיוכלו להיות בני עד 12. האוטובוסים החשמליים שבהם מצטיידת דן מבוססים על טכנולוגיה של קבלים המאפשרת טעינה ל-30 ק"מ נסיעה בתוך 2-3 דקות, המתבצעת בתחנות המוצא.

השר כץ ציין היום כי ההצטיידות היא חלק ממאמצי המשרד לשיפור השירות לנוסעים. לדבריו, הרפורמה בתחבורה הציבורית ו"החיסכון המשמעותי בעלויות התפעול של חברות התחבורה הציבורית, הם אלה המאפשרים את שיפור ושדרוג השירות הנרחב שאנו עדים לו בשנים האחרונות".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, אמר כי הסכם הסובסידיה שייחתם בקרוב עם דן יביא לידי ביטוי את דרישת המדינה מהמפעילים ל"רמת שירות גבוהה ביותר".