מ' הבינוי והשיכון הקים אגף שיטפל בדיור לאוכלוסייה החרדית

תחזית הדיור למגזר החרדי צופה ביקושים של 200 אלף יחידות דיור תוך שני עשורים ■ השר גלנט על האגף הייעודי: "מצוקת הדיור הקיימת בחברה החרדית דרשה גיבוש תכנית אסטרטגית ארוכת טווח"

משרד הבינוי והשיכון הקים אגף שיטפל בתחום הדיור לאוכלוסיה החרדית. על פי הודעת המשרד, האגף ירכז את כלל פתרונות הדיור לחברה החרדית וההחלטה על הקמתו נבעה מתחזית הדיור הצפויה במגזר, הנאמדת באלפי יחידות דיור בשנים הבאות, כך שתוך שני עשורים יידרשו 200 אלף יחידות דיור עבור המגזר החרדי.

נזכיר כי על פי החלטת ממשלה מספר 1826 שהתקבלה באוגוסט 2016 נקבע כי בין השנים 2016-2018 יתוכננו וישווקו 34,500 יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית. עוד הוחלט כי תינתן התייחסות לשכונות חרדיות במסגרת הסכמי הגג והפיתוח הנחתמים בשיתוף הרשויות המקומיות ובמקביל יוקמו שני ישובים חרדים חדשים בצפון הארץ ובדרומה.

האגף החדש שעתיד לטפל בנושאים אלו החל לפעול החודש כאשר בראשו עומדת אילנית אלפי. האגף כפוף למנהל מחלקת אוכלוסיות ומרקם ותיק, יוסי חדד. אלפי, הנדסאית בניין בהכשרתה, עובדת במשרד הבינוי והשיכון כבר 25 שנה ומאחוריה ניסיון באגף התכנון, התקשרויות מכרזים והעברות כספים לרשויות וחברות. כיום משמשת מרכזת תחום התקשרויות ותפעול. אלפי, דתייה לאומית, נשואה עם 4 ילדים, מתגוררת בהר חומה, ומחזיקה בתואר הנדסאי ממכללת אורט. נציין כי על פי משרד הבינוי והשיכון המינוי הרשמי של אלפי ייכנס לתוקף ב-1 ביולי.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר היום כי: "עם כניסתי לתפקיד, נחשפתי למצוקת הדיור הקיימת בחברה החרדית, אשר דרשה גיבוש תכנית אסטרטגית ארוכת טווח. לאחר בחינת הנושא והצגתו בפני ממשלת ישראל הוחלט על הקמת אגף ייעודי במשרד לנושא החרדים. תכנית הדיור למגזר החרדי תסייע לאוכלוסייה החרדית בטווח הזמן הקצר כמו גם בראייה ארוכת שנים. האוכלוסייה החרדית הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית וממרקם החיים במדינה, ומשום כך מחובתנו להבטיח כי גם אוכלוסייה זו תזכה לפתרונות דיור הולמים, ברי השגה, התואמים ומתוכננים על פי אורח החיים החרדי".