אדלסון לחוקרי המשטרה: כועס על שיחות מוזס-נתניהו

בני הזוג אדלסון מסרו עדות במסגרת תיק 2000 ■ טענו כי לא ידעו על השיחות וההבטחות שניתנו לכאורה בשיחות בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס

קרע בין ראש הממשלה לבעלי העיתון "ישראל היום"? בני הזוג שלדון ומרים אדלסון אמרו במסגרת העדות שמסרו היום (ב') ולפני כחודש, כי הופתעו, התאכזבו וכעסו, בעת שנודע להם על השיחות וההבטחות שניתנו לכאורה בעת שיחות נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות.

בני הזוג אדלסון הגיעו למשרדי להב 433 בכדי לספק עדות במסגרת תיק 2000 בלבד. יש לציין כי השניים אינם חשודים בפרשה, ומסרו עדות פתוחה בחדרים נפרדים, שהסתיימה תוך פחות משעתיים.

לדבריהם, הם לא ידעו על השיחות בין נתניהו למוזס, ואף הביעו כעס כששמעו על קיומן לכאורה. לטענת מספר גורמים, קיימת מתיחות גלויה בין השניים לנתניהו, בין השאר על רקע הפרשה.

בשלב זה ההערכה היא שראש הממשלה יידרש לעוד חקירה אחת אולי מסכמת בשני התיקים העומדים נגדו. כרגע אין מועד לחקירה ואין מועד לסיום החקירות כולן.

 

"ציר מרכזי בפרשה"

לפני כחודש מסר שלדון אדלסון עדות, לאחר שבמשך זמן רב ניסו במשטרה לזמנו. עדותו של אדלסון נמשכה אז כשלוש שעות והיא מוגדרת עדות הכרחית ולא עדות לפרוטוקול: לאדלסון הובהר כי אינו חשוד בפרשה.

מבחינת המשטרה, המיליארדר אדלסון היה ציר מרכזי בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, והחוקרים ביקשו לדעת עד כמה התכוונו נתניהו ומוזס לבצע את הרעיונות שהעלו בפגישותיהם. כמו כן, עדותו של אדלסון נועדה לבדוק עד כמה היה שותף להובלת חוק "ישראל היום" או ידע עליו. סוגייה נוספת שעלתה במהלך העדות היא האם אדלסון היה מודע לדיבורים על מודעות הפרסום במוסף סוף השבוע של ישראל היום: לאדלסון הובהר כי הוא אינו חשוד באף עבירה.