הטלוויזיה של פרטנר תעלה 69 שקל בחודש, 129 שקל לטריפל

(עדכון) - החבילה תכלול 40 ערוצים, כולל ערוצי ספורט, תכני ילדים ושירות VOD - וכן אפשרות התחברות לנטפליקס ב-20 שקל נוספים ■ הממשק מאפשר הורדת אפליקציות וכולל כפתור המפנה ישירות ליוטיוב ■ והמחיר? חסר תחרות

זה אמנם התעכב והתעכב, אבל בסוף קרה: גם חברת פרטנר נכנסת לשוק הטלוויזיה. בטקס חגיגי שנערך בתל-אביב השיקה היום (ג') ספקית התקשורת באופן רשמי את שירותי הטלוויזיה שלה - פרטנר TV.

בכך עמדה פרטנר ביעד שהציבה לעצמה להשיק את שירות הטלוויזיה שלה עד סוף החצי הראשון של 2017. יחד עם זאת, כפי שהתברר באירוע, כעת נפתחת רק ההרשמה לשירות, ובפועל הלקוחות יחוברו החל מסוף יולי. אבל גם אם פרטנר מתעכבת עוד קצת, אין ספק כי כניסתה לתחום היא אירוע משמעותי וחשוב בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית.

אז מה מציעה פרטנר? קודם כל מחיר חסר תקדים: החבילה הבסיסית ביותר שתציע החברה תעלה 69 שקל בחודש - מחיר זול משמעותית מזה שמציעה כיום סלקום TV (העומד על 99 שקל בחודש). אך ההשוואה אינה כה פשוטה: במחיר זה מקבל הצרכן בעיקר טכנולוגיה וממשק מתקדמים ומעניינים מאוד, וגם תכני ילדים, ספורט (כולל ערוצי הפרימיום של ספורט 5, אך כרגע ללא אפשרות להתחבר בתשלום נוסף לערוצי צ'רלטון) וגם קצת תכני מקור המובטחים בעתיד הקרוב.

מי שירצה ליהנות גם מתכנים של ענקית התוכן הבינלאומית נטפליקס, יצטרך להוסיף 20 שקל בחודש (זמין ככל הנראה החל מספטמבר), כך שהמחיר יעמוד על 89 שקל בחודש. פרטנר היא כרגע החברה הישראלית היחידה שיש לה שיתוף-פעולה עם נטפליקס (גם הוט הודיעה כי תציג שיתוף-פעולה כזה בעתיד), ובשלט קיים כפתור ייעודי שיאפשר למשתמשיה גישה נוחה ומהירה לתכנים הללו.

אמנם מזה זמן אפשרות ההתחברות העצמאית לנטפליקס פתוחה עבור כל ישראלי שרוצה לשלם באופן ישיר לחברה האמריקאית, אך מלבד נוחות התפעול המשופרת, פרטנר גם מציעה את התכנים במחיר נוח, כשהתוספת עומדת כאמור על עוד 20 שקל בחודש - מול מחיר של כ-10 דולר לחבילה הפופולרית של נטפליקס.

פרטנר תציע גם חבילת טריפל - טלוויזיה, אינטרנט (ספק ותשתית) וטלפון - וגם כאן מדובר במחיר אטרקטיבי: ללא הגישה לנטפליקס יעמוד מחיר החבילה הזאת (במהירות אינטרנט של 40 מגה) על 129 שקל בחודש. כדי לקבל גישה לנטפליקס שוב יידרש הצרכן להוסיף 20 שקל בחודש, כך שמחיר טריפל משולב נטפליקס יעמוד על 149 שקל בחודש. 

כמה עולים שירותי הטלוויזיה
 כמה עולים שירותי הטלוויזיה

התכנים: עדיין לא לגמרי שם

טלוויזיה היא לא סלולר. אין כאן שוק אחיד שבו כל החברות מציעות שירות כמעט זהה, וההבדלים בין התכנים משמעותיים למירוץ על כיסו של הצופה. אז מה מציעה כאן פרטנר? השירות כולל כ-40 ערוצים, שהרובד הבסיסי שלהם הוא כמובן הערוצים הלינאריים שבהם עדיין צופים רוב הישראלים (ערוץ 2, ערוץ 10, תאגיד השידור "כאן", ערוץ 20, ערוץ הכנסת, ערוץ 24 ועוד).

בתחום הילדים, הנחשב לאחד מחסמי המעבר המשמעותיים של משפחות שמנויות על yes והוט, מציעה פרטנר את ערוץ הילדים של RGE, שירד לאחרונה מ-yes וקיים כעת רק בהוט. אליו יתווספו עוד 6 ערוצים לילדים ולנוער. בנקודה הזאת פרטנר יכולה לסמן יתרון על פני המתחרה המיידית שלה - סלקום.

בתחום הספורט, לעומת זאת, מצבה של פרטנר מורכב יותר. היא חתמה על הסכם עם RGE, כך שכל ערוצי ספורט 5, כולל ערוצי הפרימיום (5 לייב, 5 גולד ו-5HD) נכללים כבר בחבילת הבסיס, זאת שעולה 69 שקל כזכור, אך לפחות כרגע היא לא תאפשר לחובבי הספורט להתחבר בתוספת תשלום לארבעת ערוצי הספורט של צ'רלטון (ספורט 1-4), מה שקיים בסלקום וגם בהוט וב-yes כמובן. בערוצים אלה משודרים רבים ממשחקי ליגת העל המקומית והליגה האנגלית, ועבור חובבי ספורט מושבעים זה עלול להיות דיל ברייקר. מה עוד שהיא אינה מציעה כרגע את ערוץ ONE, המשדר את משחקי הליגה הספרדית.

תכנים נוספים שתציע החברה מבוססים על גופים מובילים מהעולם, שהבולט שבהם הוא כאמור נטפליקס. אליו יצטרפו הערוץ המדובר VICELAND ותכנים של אולפנים וחברות גדולות כאולפני דיסני, וורנר, ניקולודיאון, יוניברסל, ABC וסוני. לפרטנר יש עקב אכילס בתחום זה: החברה לא הצליחה עד כה לשים את ידה על תכני HBO ("משחקי הכס", "ווסטוורלד", "סיליקון וואלי" ועוד), אותם מציעה סלקום, וגם שתי המתחרות הוותיקות.

קריצה מעניינת נוספת של פרטנר נוגעת לערוץ צחוק ובידור ישראלי, שיופק על-ידי טדי הפקות ויעלה בהמשך. בניגוד להוט ול-yes, לסלקום ולפרטנר אין מחויבות רגולטורית להשקעה בהפקות מקור, והחלטה של פרטנר להשקיע בכך בכל זאת סכום מסוים עשויה מהווה הצהרות כוונות מעניינת. 

פרטנר
 פרטנר

ממשק וטכנולוגיה: היתרון הגדול

אחד החידושים המעניינים שהציגה היום פרטנר נוגע לממשק המשתמש. ראשית, בניגוד לממשק של סלקום, פרטנר כן משאירה את אופציית הזפזופ בין הערוצים, כך שלחיצה על 22 תוביל את הצופה ישירות לערוץ 2 (עד ביטול האפיק בנובמבר), כפי שהוא רגיל מהממירים של yes והוט.

מצד שני, פרטנר בהחלט קורצת כאן למשתמשים צעירים ומעודכנים עם ממיר אנדרואיד שמאפשר להתקין עליו כל אפליקציה שקיימת בחנות של "גוגל פליי", ובניגוד למה שמאפשרות רוב הטלוויזיות החכמות, שם מגוון האפליקציות מוגבל.

השלט של פרטנר כולל גם כפתור יוטיוב שמוביל ישירות לתכני אתר הווידאו הפופולרי וגם חיפוש קולי, כך שניתן לחפש באתר ובאתרים אחרים באמצעות דיבור לשלט.

אופציה נוספת שנראית בהחלט אטרקטיבית היא שירות בשם "קאץ'-אפ" (Catch Up), שמאפשר הקלטה אוטומטית של כל הערוצים בחבילה עד שבועיים אחורה, כך שניתן בכל עת לחזור ולמצוא כל תוכנית ששודרה באחד הערוצים, גם אם שכחתם לתכנת הקלטה.

פיצ'ר נחמד נוסף מאפשר קפיצה ישירות לדקה מסוימת בהקלטה. רוצים להגיע לקפוץ 5 דקות קדימה כשאתם נמצאים בדקה ה-20 של התוכנית? פשוט לוחצים 25, וההקלטה קופצת לנקודת הזמן הזאת.

המחיר: פער שלא ניתן להתעלמות

לא היה צריך את הטלוויזיה של פרטנר היום כדי להבין שמשהו מהותי מתרחש בשוק התקשורת. הטלוויזיה של פרטנר משפיעה לא רק על שוק הטלוויזיה אלא על שוק התקשורת כולו, בגלל היווצרותן של קבוצות תקשורת.

מי יכול היה לנבא שמחירי הטלוויזיה יהיו נמוכים כל-כך. נכון, זה לא התוכן של הוט או yes, אבל במחיר של 89 שקל בחודש מאפשרת פרטנר (ו-99 שקל בסלקום) חבילת ערוצים מעובה ומתקדמת טכנולוגית, שאינה קיימת היום אצל שתי החברות הוותיקות. גם לקוחות נאמנים של הוט או yes יתקשו להישאר אדישים להצעות החדשות - כמה צופים יכולים להישאר נאמנים בפערי מחיר כאלה?

זה מתחיל להזכיר יותר ויותר את הרפורמה בסלולר. הציבור מתחיל להפנים שאין לו את הזמן לשבת ולצרוך את כל שפע התוכן שיש לשחקנים הוותיקים. לכן ההצעה של פרטנר נכנסת דרך סדק צר (וגם ההצעה של סלקום באופן פרדוקסלי מתחזקת), בעיתוי מאוד רגיש מבחינת yes בעיקר.

היקף התוכן של פרטנר, גם אם אינו מרשים כרגע - מזכיר כי גם סלקום עלתה לאוויר עם תוכן סביר בלבד, ועם הזמן הפכה לחברת טלוויזיה שמהווה תחליף מצוין להוט ול-yes. 

מנכ``ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד
 מנכ``ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד

החגיגה: "חוויה שלא נראתה פה"

בפרטנר חגגו היום. ההשקה החגיגית באה להם בזמן שב-yes עסוקים בצרות גדולות. מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, אמר במסיבת העיתונאים כי "פרטנר משיקה היום פתרון טלוויזיה שייתן מענה ל-3 אתגרים מרכזיים - תוכן עשיר ומגוון, ממשק חדשני שלא נראה כמוהו בישראל - וכמובן הכול ארוז במחיר אטרקטיבי".

בנבנישתי ציין כי "יש לנו 40 ערוצים חיים, ספורט, ילדים עם 7 ערוצים לכל הגילאים כולל את ערוץ הילדים, עם הפקות מקור, ולקהילת הגיימרים ערוץ ייעודי בתרגום לעברית. יש לנו את חמשת ערוצי הספורט המובילים בישראל. ליגת העל, ליגת האלופות והכול כולל הכול. יותר מ-10 ערוצים שונים לכל סוגי הקהלים. נעלה בקרוב את ערוץ הבידור הישראלי".

בנבנישתי הוסיף: "בחרנו את 40 הערוצים המובילים בארץ ובעולם. הממיר יהיה ממיר אנדרואיד TV עם יכולות 4K. בלוח השידורים המלא אפשר לקבוע תזכורות והקלטות, אבל לפעמים הרבה יותר מעניין זה מה קרה בעבר, וכאן אנו שולחים אתכם לחוויה שלא נראתה בישראל. שירות קאצ'-אפ מלא, שמאפשר צפייה בתכנים שבועיים אחורה. כל התוכניות יהיו זמינות לצפייה, בלי צורך להקליט. אם פספסתם את 'ארץ נהדרת', הולכים אחורה בזמן, והתוכנית משודרת".

מנכ"ל פרטנר הוסיף כי בשירות הטלוויזיה של פרטנר יש שלט קולי וגם אפשרות להשתמש בטלפון הסלולרי כשלט. בנוסף, יהיה כפתור בשלט ייעודי ליוטיוב. בנבנישתי פירט לגבי השלט: "השלט ישלב גישה לאפליקציות, כך שאפשר יהיה להוריד משם כל אפליקציה מחנות גוגל פליי בטלוויזיות חכמות. השלט יציע את הכפתור הייעודי לנטפליקס, שבחרה בפרטנר כשותף הראשון בישראל". 

לאן נכנסת פרטנר - שוק הטלוויזיה הרב ערוצית
 לאן נכנסת פרטנר - שוק הטלוויזיה הרב ערוצית