שיקולים סביבתיים: ממשלת צרפת מפסיקה חיפושי גז ונפט

הממשלה הצרפתית מתכננת להעביר את החוק כבר בסתיו הקרוב ■ מקרון גם הביע מחויבות לצמצום צריכת החשמל - ולשם כך יוזם תוכנית ענק לשיפוץ וחידוש בתים במדינה

עמנואל מקרון / צילום: רויטרס
עמנואל מקרון / צילום: רויטרס

ממשלת צרפת מתכוונת להעביר בסתיו הקרוב חוק שיסתום את הגולל על מתן רישיונות לחיפוש גז ונפט, כחלק ממעבר למדיניות אנרגיה ידידותית לסבירה. האינדיפנדנט הבריטי דיווח בתחילת השבוע כי את המהלך מוביל ניקולא הולו, השר "למעבר אקולוגי וחברתי" בממשלת מקרון, שמציע גם להעלות את המיסוי על סולר ולקבל החלטות הנוגעות לצמצום זיהום האוויר מהר יותר.

בקמפיין הבחירות של נשיא צרפת עמנואל מקרון הוא אמר כי הוא מתנגד לחיפושי גז וכי הוא מתנגד להפקת גז בטכנולוגיית ביקוע, במיוח בטריטוריה הימית שסביב גיניאה הצרפתית. הולו נוקט גישה זהירה יותר מחשש לתביעות מצד חברות אנרגיה, ואומר כי השינוי צריך להתבצע בהדרגה.

מקרון הביע מחויבות גם לחוק שעבר בשנה שעברה לצמצום כמות החשמל המופק מכורים גרעיניים מ-75% ל-50% עד 2025, אך לא קבע מטרות ברורות למעבר מלא של צרפת לאנרגיות מתחדשות. עם זאת, הנשיא החדש מתכנן תוכנית ענק לשיפוץ וחידוש בתים במדינה לשם צמצום צריכת החשמל, צמצום הזיהום, מניעת מחסור בחשמל בקרב עניים ויצירת מקומות עבודה חדשים.