המהפכה הסינית: חידושים מתערוכת הסלולר MWC בסין

הדרקון הסיני כבר לא מסתפק ב-more of the same אלא מנסה להוביל את עולם הטכנולוגיה

מחקר עדכני של חברת המחקר IC Insights חושף את ממדי ההשתלטות של יצרני הטלפונים הסיניים על עולם הסלולר. 11 מתוך 14 המותגים המובילים בהיקף מכירות הטלפונים בעולם הם מותגים סיניים "נטו", שרובם הופיעו בחמש-שש השנים האחרונות.

הכיבוש הזה נובע, מן הסתם, בזכות מחירי הרצפה של דגמי הבסיס אבל לא רק בגללם. דגמי דגל של יצרנים סיניים, שמציעים עיצובים עדכניים וטכנולוגיות עיליות, נחטפים גם בפלח המחיר של 400 דולר ומעלה. המותגים הסיניים לא מסתפקים יותר בגישה של "גם אני", אלא מובילים את הענף עם השקעה אדירה במחקר ובפיתוח שכוללת גם שיווק של מוצרי צריכה נלווים. זה היה רק עניין של זמן עד שמארגני תערוכת הסלולר MWC, שנערכת בברצלונה, ישיקו תערוכה נוספת גם בסין - המקום שבו הדברים קורים. השבוע מתקיים בשנחאי קונגרס הניידות העולמי, והחידושים שמגיעים משם מרתקים.

טביעות אצבע מתחת למסך

חברת Vivo הסינית בנתה את כוחה משיווק מאסות של טלפונים זולים, בעיקר בארצות-הברית, וכיום היא מדורגת במקום החמישי בעולם מבחינת מכירות. בתערוכה היא הציגה מספר חידושים ובראשם, לראשונה בדגם סדרתי, חיישן טביעות אצבע שמוטמע מתחת למסך ומזהה את טביעת האצבע בכל מקום על המסך ולא רק על חיישן חיצוני או באזור ספציפי.

הטכנולוגיה, שמבוססת על פיתוח של קוואלקום, נעזרת שידור אולטרה-סאונד מהחיישן, שחודר את מסך ה-OLED שעוביו כ-1.2 מ"מ. הפיתוח נשמע זניח אבל בפועל יש לו יתרונות משמעותיים בכל הנוגע לתכנון הטלפון. הוא משפר את יכולת העמידות המכאנית בפני מים ואבק ומאפשר התקנה של מסך מלא לכל האורך והרוחב של שלדת הטלפון לטובת עיצובים חדשים. במקביל מציגה החברה גם צ'יפ קולי חדש, שיכול להעניק גם לטלפונים זולים יחסית יכולות מוזיקליות באיכות HI-FI, כולל מגבר מובנה לאוזניות, טווח דינמי רחב (120 דציבל) ועוד.

 

שעון ילדים מהדור הרביעי

תחת הקטגוריה "שעונים חכמים לילדים" ניתן היה למצוא עד כה בשוק בעיקר דגמים פשוטים, צבעוניים וזולים עם פונצקיונליות מוגבלת. אבל כיום היצרנים לא מחמיצים את ההזדמנות לחשוף את הדור הבא של הלקוחות (ואת הוריהם) לחידושים המתוחכמים ביותר.

בתערוכה מציגה היצרנית הסינית הצעירה בעלת השם שובר השיניים XIATIANCAI, שעון חכם ומתקדם לילדים ובני נוער, שמבוסס על הצ'יפ סנאפדרגון 2100 חדש מבית קוואלקום. המוצר הלביש מגיע עם קישוריות 4G מובנית ומערכת הפעלה של אנדרואיד והוא מאפשר תקשורת קולית דו-כיוונית באיכות גבוהה. אחת הדרישות האלמנטריות מדגמי ילדים היא יכולת איתור אמינה של הילד הן באזורים פתוחים והן באזורים מקורים ואת זה מספק הדגם החדש באמצעות שילוב הדוק בין GPS מובנה, רכיב Wi-Fi וטכניקת איכון מבוססת רשת סלולרית.

השעון בנוי במארז חסין מים עד לרמה של שחיה בבריכה/ ים והוא אמור להיות חסכוני בחשמל ולתמוך בטכנולוגיית טעינה מהירה. היא יושק ביולי בסין ובאתרי המכירות המקוונים של סין עם מספר צבעים לבנים ולבנות והמחיר טרם פורסם.

תחבורה אישית רובוטית

גם היצרנית הסינית שיאומי החלה את דרכה בתור מותג סיני כמעט אנונימי, וכיום היא מותג בין לאומי (מקום 9 בדירוג העולמי), ששולח את זרועותיו לתחומים רבים של עולם מוצרי הצריכה כדי ליצור אקו סיסטם של המוצרים שלה תחת מותג הטלפונים MI. החידוש האחרון מהתערוכה הוא אמצעי התחבורה האישי Ninebot פלוס, שמיועד באופן כלל להתחרות מול ה"הוברים" למיניהם אבל עם הרבה יותר טכנולוגיה עילית.

הניינבוט החדש מצויד בצמד גלגלי 11 אינץ' עם צמיגים מתנפחים ושלדה אלסטית מסגסוגת מגנזיום, שמסייעת להפחית את המשקל הכולל ל-16 קילו, עם הסוללה הנטענת. הכלי מגיע עם שלט רחוק שמאפשר לנעול או לבטל את הנעילה של המכשיר, להדליק או לכבות את האורות, לזמן את המכשיר אליך ואף להורות לו להיכנס למצב "עקוב אחרי" - במצב שבו הוא מתפקד כמעין "עגלת טרולי" להובלת חפצים ומטענים במשקל של עד 20 קילו. מערכת ג'יירו מתוחכמת דואגת לאזן את הכלי בהתאם לחלוקת המשקל.

בנוסף אפשר להתקין בחריץ מיוחד ב"רכב" מצלמת וידאו מיוצבת כדי לצלם תמונות סטילס או וידאו עם איכות של HD מלא וזווית צילום רחבה לצורך הנצחת טיולים ומירוצים. במצב רכיבה הכלי תומך במשקל כולל של עד כ-100 קילו ובסיוע שני מנועי 400W וסוללת 329 וואט-שעה הוא מסוגל לנוע למרחק של עד 35 קילומטר בין טעינות, במהירות של עד 18 קמ"ש. טעינה מלאה אורכת כ-4.5 שעות. הכלי יושק רשמית בסין ב-11 ביולי וגם המחיר הוא לא צעצוע: קצת יותר מ-500 דולר.

שעון חכם בעיצוב סקנדינבי

לנוקיה הפינית יש כיום שורשים עמוקים בסין, ושם היא בחרה להציג את הקאמבק שלה בפלח הטלפונים הסלולריים. בנוסף רכשה החברה לאחרונה את יצרנית ציוד הבריאות והכושר החכם וויטינגס ואין זה מפתיע, שגם תוצר המיזוג הזה הושק החודש בסין. אחד המוצרים הראשונים בסדרה הוא השעון החכם Nokia Steel, שנראה כמו שעון אנלוגי עם עיצוב סקנדינבי נקי ומינימליסטי אבל כולל בתוכו חיישנים שיכולים לנטר את איכות השינה ואת הפעילות של הלובש אותם, ולסנכרן את הנתונים עם אפליקציה בטלפון החכם.

באותה סדרה מוצע גם שעון מתוחכם יותר, שמכיל חיישן פעימות לב ויכול לקבל טקסט והתרעות שונות מהאפליקציה. כראוי למוצר עילי הוא מציע פעולה רציפה של עד 25 ימים על טעינה מלאה. הסדרה החדשה כוללת גם משקל אדם עם פונקציות IoT, שמחברות אותו לאפליקציה, ומד לחץ דם חכם. מחירי השעונים ינועו באירופה מ-120 עד 170 אירו.