אבגול עוזבת את יו"ש; מוכרת המפעל בברקן ב-52.5 מיליון שקל

החברה מעבירה את מרכז הייצור בישראל לדימונה ■ צפויה לרשום רווח הון חד-פעמיים בסכום של כ-10 מיליון דולר, לפני מס

מפעל אבגול באזור התעשייה ברקן / צילום: איל יצהר
מפעל אבגול באזור התעשייה ברקן / צילום: איל יצהר

יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול  צופה רווח הון חד-פעמי של כ-10 מיליון דולר (כ-35 מיליון שקל), לפני מס, מעסקה למכירת קרקע של כ-30 אלף מ"ר, עליה נמצא המפעל שלה באזור התעשייה ברקן, שנעשתה תמורת כ-15 מיליון דולר (כ-53 מיליון שקל). השלמת העסקה צפויה עד סוף השנה. בכך מצטרפת אבגול לשורה של חברות תעשייתיות שעברו בשנים האחרונות מברקן לתוך תחומי הקו הירוק, בעיקר בשל לחצים בינלאומיים.

באבגול ציינו כי העסקה "אינה כוללת את ששת קווי הייצור המותקנים במפעל בברקן, אשר יישארו בבעלותה", וכי ההסכם בין הצדדים כולל השכרה חוזרת (Sale and Lease back) של השטחים והמבנים לשנתיים, בתמורה שנתית של 1.3 מיליון דולר (4.7 מיליון שקל), עם אופציה להארכת תקופת השכירות. עוד ציינו באבגול כי במסגרת תקופת השכירות החברה תמשיך "להפעיל את קווי הייצור שבמפעל בברקן, כולם או חלקם".

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם אישור מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, וכן הסכמת המינהל האזרחי ומשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

בדרך לדימונה

באבגול הסבירו כי המכירה נעשית "בהמשך להחלטת דירקטוריון החברה, לפיו בעקבות התחלת פעילותו של אתר הייצור החדש של הקבוצה בדימונה, תפעל החברה לריכוז פעילות הייצור שלה בישראל באתר בדימונה ובכלל זה על דרך העברה של אחד או יותר מקווי הייצור מהאתר הקיים בברקן".

לפי התוכניות של אבגול, שבשליטת קרן את'מבה (Ethemba) הבריטית, קווי הייצור שלא יועברו לאתר בדימונה, "יוסרו מהמפעל בברקן עד לתום תקופת השכירות".

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה אבגול עם צמיחה של כ-6% בהכנסותיה שהתקרבו ל-86 מיליון דולר, אולם היא סבלה משחיקת הרווח הגולמי והתפעולי ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה צנח ב-46% ל-1.3 מיליון דולר.

בשנה האחרונה התחזקה מניית אבגול בכ-10% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של 1.3 מיליארד שקל.

עוד בעסקי הבדים הלא ארוגים, היום נכנס לתפקידו כמנכ"ל חברת ספאנטק גדעון קרסני, שפרש לפנסיה ב-2016 וחזר כעת לתפקיד על רקע תוצאותיה הכספיות השליליות.

בעלי מניות ספאנטק, הצפויים להתכנס בחודש הבא, יתבקשו לאשר לקרסני שכר חודשי של 20 אלף שקל ברוטו, מענק תלוי ביצועים בהיקף מקסימלי של 2.5 מיליון שקל, רכב בעלות של עד 350 אלף שקל, הטבות נוספות וחבילת אופציות שערכן הכלכלי מוערך בכ-950 אלף שקל.