אורנשטיין: ענבל אור תשלם 32.5 אלף ש' - או תיכלא לשבוע

יזמת הנדל"ן אינה ממלאת אחר הוראות בית המשפט ואינה משלמת את התשלומים שנקבעו לה לקופת פשיטת הרגל ■ לדיון המשפטי הבוקר היא הופיעה ללא עורך דין

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף
ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

האם יזמת הנדל"ן ענבל אור תיכנס לכלא? נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, קבע הבוקר (א') כי אם אור לא תמלא אחר הוראות בית המשפט תוך כשבועיים - ובין היתר תגיש דיווח על מצבת הנכסים וההתחייבויות שלה וכן תפרע את מלוא חוב הפיגורים שצברה בתיק פשיטת הרגל שלה - היא תיאסר ל-7 ימים.

בפועל, מדובר באורכה נוספת שמקבלת אור להגשת מסמכים למנהל המיוחד שמונה על נכסיה, עו"ד איתן ארז, לאחר שבראשית החודש העניק בית המשפט לאור אורכה להגשת המסמכים תוך מספר ימים - אך המסמכים לא הוגשו עד כה.

כבר באפריל השנה הורה השופט אורנשטיין למשטרה לעצור את אור ולהביאה לבית המשפט תוך 24 שעות ממעצרה. זאת, לצורך דיון בבקשות ביזיון בית המשפט שהוגשו נגדה, בשל התנהלותה בהליך המשפטי בשנה החולפת.

אורנשטיין נעתר לבקשת עו"ד ארז להורות על הבאתה של אור באמצעות מעצר, לאחר שהיזמת לא התייצבה בפעם השנייה לדיון הקבוע ב-4 בקשות לביזיון בית המשפט שהגיש, במסגרתן נטען כי אור מסרבת להמציא לו מסמכים ואיננה מקיימת החלטות של בית המשפט.

הדיון בכל בקשות הביזיון נדחה לאחר שאור לא התייצבה בבית המשפט, תוך שהיא שולחת ברגע האחרון אישור מרופא, לפיו היא חולה ולכן אינה יכולה להתייצב. בהמשך, גם לדיון החדש בבקשות בחרה אור שלא להתייצב, ובבוקרו של הדיון הגישה אישור רפואי נוסף, לפיו היא חולה.

הסאגה נמשכה עד ראשית אפריל, אז לראשונה התייצבה אור לדיון בבקשות. בסיום הדיון הסיר אורנשטיין את צו ההבאה של אור והסכים לתת לה אורכה למשך מספר ימים להמציא ולחתום על כל המסמכים שדורש המנהל המיוחד, עו"ד ארז. סוכם כי אם אור תעשה כן, יוסרו הבקשות לביזיון בית המשפט.

הבוקר התייצבה אור לדיון בבקשות הביזיון כשהיא אינה מיוצגת וכן טוענת כי אין לה מקום מגורי קבע, והיא שוהה כעת אצל גרושה. עוד עלה בדיון, כאמור, כי אור לא עמדה במועדים שנקבעו להגשת המסמכים, וחרף כל הדחיות שניתנו לה לא מילאה אחר החלטות בית המשפט.

בנוסף, התברר כי אור לא משלמת את התשלומים החודשיים על סך 5,000 שקל שנקבעו לה, וצברה חוב של 32,500 שקל לקופת פשיטת הרגל (מעבר לחובות של מיליוני השקלים הנטענים כלפיה), בגין אי-התשלומים.

על הרקע הזה קבע הבוקר השופט אורנשטיין כי דין בקשות הביזיון כנגד אור להתקבל, ויש להטיל סנקציה של 7 ימי מאסר על אור. ואולם, השופט נתן לאור הזדמנות נוספת למלט את עצמה מסנקציה של מאסר.

"בעל התפקיד, כמו גם בית המשפט, בא לקראת החייבת פעם אחר פעם, לפנים משורת הדין, נתן לה אורכות לתקן את ההפרה - אך ללא הועיל. בנסיבות אלה שומה היה עליי להורות על הטלת סנקציה לאלתר", קבע השופט אורנשטיין, והוסיף: "עם זאת, ושוב לפני ולפנים משורת הדין... אשהה את כניסת הסנקציה לתוקף, על-מנת לאפשר לחייבת לתקן את מחדליה, ועל-מנת שתשכיל להפנים את החלטות בית המשפט ולבצען. עד ליום 18.7.17 בשעה 12:00 תמציא החייבת את המסמכים כנדרש לעיל כמו גם תפרע את מלוא חוב הפיגורים - ולחלופין תגיש בקשה נתמכת בתצהיר ואסמכתאות כדין להפחתת התשלום החודשי ותשלם את הסכום שניתן לשלמו גם לגישתה. לא תעשה כן החייבת עד לאותו מועד - תיאסר למשך 7 ימים".

אם אור לא תעמוד גם בדד-ליין החדש שנקבע לה, יהיה עליה להתייצב ב-18 ביולי במשטרת ישראל מרחב תל-אביב לשם ביצוע המעצר.