דלק קידוחים: כמות הגז בתמר גדולה בכ-13% מהערכות קודמות

דוח משאבים מעודכן מצביע על היקף עתודות של כ-318 BCM ו-14.6 מיליון חביות קונדנסט ■ מנכ"ל דלק קידוחים: "טרם מוצה כל הפוטנציאל הגיאולוגי באגן הלבנט" ■ למדריך השקעה במניות

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

דלק קידוחים  וישראמקו  פרסמו היום (א') דוח מעודכן לגבי עתודות הגז הטבעי והקונדנסט בחזקת תמר, הכוללת את מאגר תמר ומאגר תמר דרום-מערב. הדוח מצביע על עליה של 13% בעתודות הגז המוכחות והצפויות (P2) בחזקה, ביחס לאומדן הקודם.

דוח העתודות המעודכן, אשר יפורסם גם במסגרת התשקיף של תמר פטרוליום, נערך על ידי מעריך עצמאי (חברת - NSAI Netherland , Sewell &Associates , Inc) , וכולל ניתוח המידע הגיאולוגי וההנדסי מקידוח "תמר 8", וכן את נתוני העדכניים.

כזכור, הערכת העתודות הקודמת שפורסמה בדוחות הכספיים לשנת 2106 (ונערכה אף היא ע"י חברת NSAI), הצביעה על עתודות מוכחות וצפויות בהיקף 282 BCM ו-13 מיליון חביות קונדנסט. בדוח המעודכן שפורסם הבוקר, היקף העתודות עומד על כ-318 BCM ו-14.6 מיליון חביות קונדנסט.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ציין כי "נתוני העתודות המעודכנים מצביעים על כך שטרם מוצה כל הפוטנציאל הגיאולוגי באגן הלבנט. מאגר תמר הוביל לעצמאות אנרגטית של המדינה והמשק הישראלי, אך מהפכת הגז הטבעי בישראל עדיין בראשית דרכה. נמשיך לפעול על מנת להטמיע את הגז הטבעי כמניע המרכזי של משק החשמל והתעשייה הישראלית, לצד חדירה לשוקי יעד חדשים דוגמת תחבורה".