סגן החשכ"ל, יהלי רוטנברג, מונה לסמנכ"ל הכספים בבזק

רוטנברג, ששימש גם כראש חטיבת המימון, האשראי והמידע הניהולי באוצר, יחליף את אלון רווה שסיכם קדנציה קצרה במיוחד ■ רוטנברג ייכנס לתפקידו לאחר תקופת צינון

יהלי רוטנברג / צילום: ליאור מזרחי
יהלי רוטנברג / צילום: ליאור מזרחי

חברת בזק  הודיעה היום (א') על מינויו של יהלי רוטנברג כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה. רוטנברג יחליף את אלון רווה, שפרש לפני חודשיים לאחר 8 חודשים בלבד בתפקיד. דירקטוריון בזק אישר את המינוי היום. ב-5 השנים האחרונות, רוטנברג משמש כסגן בכיר לחשב הכללי וראש חטיבת המימון, האשראי והמידע הניהולי באוצר. הוא ייכנס לתפקידו בבזק לאחר תקופת צינון, כמתחייב.

בעלי השליטה בבזק שקלו לפצל את תפקיד סמנכ"ל הכספים כך שיהיה סמנכ"ל כספים נפרד לקבוצה וסמנכ"ל כספים לבזק קווי בלבד, אך הדבר ירד מהפרק  - וסביר להניח שגם לא יעלה מחדש, לאור האירועים האחרונים בחברה.

על רוטנברג מוטלת משימה כבדה ביותר: החזרת אמון המשקיעים בארץ ובחו"ל במניית בזק. לאור הסערות המעיבות על החברה בעת האחרונה, ובעיקר חקירת הרשות לניירות ערך - זו נשמעת כמו משימה קשה במיוחד. אירוע ספציפי שפגע במידת האמון של המשקיעים בבזק בחו"ל הוא הבטחות החברה לפיהן ביטול ההפרדה המבנית הוא בבחינת מעשה גמור - מה שרחוק מאד מלקרות.

לדברי בזק, לרוטנברג יש ניסיון עם ביצוע גיוסי הון בארץ ובחו״ל, וניהול הקשר בין חברות הדירוג הבינלאומיות והמשקיעים ובין המדינה. כן מציינים בחברה שרוטנברג פעל רבות מול שוק ההון ומערכת הבנקאות בארץ ובעולם, וכן צבר ניסיון רב בהובלת מערכים פיננסיים גדולים, בניהול תחומי כלכלה ותקציב, חשבות, ניהול תזרים מזומנים, גיוס כספים ועוד.