נתניהו הציע את נציבות שירות המדינה לאורן הלמן מחח"י

צד עבודתו בחברת החשמל השקיע הלמן בשנים האחרונות רבות בהתנדבות לקידום שילובם של בעלי מוגבלויות בשירות המדינה והוביל חוק המחייב כל גוף ציבורי שיש בו מעל 100 עובדים לקלוט 5% בעלי מוגבלויות

אורן הלמן / צילום: רענן כהן
אורן הלמן / צילום: רענן כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע את תפקיד נציב שירות המדינה לאורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, תקשורת וקשרי ממשל בחברת החשמל. לצד עבודתו בחברת החשמל השקיע הלמן בשנים האחרונות רבות בהתנדבות לקידום שילובם של בעלי מוגבלויות בשירות המדינה והוביל חוק המחייב כל גוף ציבורי שיש בו מעל 100 עובדים לקלוט 5% בעלי מוגבלויות.

בעבר הציע נתניהו להלמן להתמנות לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי ומזכיר הממשלה.

לפני שהגיע לחברת החשמל ב-2012 שימש הלמן (48) בתפקידים בתחום התקשורת והיה מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית ויועץ תקשורת של נתניהו בתקופתו כשר אוצר בממשלתו של אריאל שרון ובאופוזיציה. כמו כן, עבד כלוביסט במשרד גורן עמיר וכראש מחלקה במשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב של ידידו גיל סמסונוב.

נתניהו הציע את התפקיד תחילה לחשבת הכללית לשעבר באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, אך נאלץ לחזור בו בעקבות התנגדותו של שר הבריאות יעקב ליצמן. עבאדי -ויאנג'ו מסרה היום (א') ל"גלובס" כי "שמחתי על כך שראש הממשלה ראה בי מועמדת ראויה לתפקיד נציבת שירות המדינה. אני סבורה שזה תפקיד חשוב שאותו הייתי ממלאת היטב. אני מצרה על כך שהנסיבות הפוליטיות לא אפשרו את המינוי".