מחצית 2017: הוט מובייל מובילה עם 32 אלף ניודים חדשים

החברה שממנה התניידו הכי הרבה לקוחות, כלומר יותר לקוחות נטשו אותה מאשר הצטרפו אליה, היא גולן טלקום עם ניוד שלילי של 27,700 לקוחות

הוט מובייל / צילום איל יצהר
הוט מובייל / צילום איל יצהר

נתוני הניידות המעודכנים למחצית הראשונה של 2017 מצביעים על ניצחון מרשים של הוט מובייל בניודים (מצטרפים חדשים מינוס נוטשים) עם 32 אלף מתניידים. החברה שממנה התניידו הכי הרבה לקוחות, כלומר יותר לקוחות נטשו אותה מאשר הצטרפו אליה, זוהי גולן טלקום עם ניוד שלילי של 27,700 לקוחות. 

אחרי הוט מובייל מוביל את הרשימה רמי לוי סלולר שגייס 18,900 מנויים חדשים, בזכות פנייה ממוקדת למגזר החרדי עם הצעות שכוללות שיחות והודעות ללא הגבלה אך ללא חבילת גלישה. 

אחרי רמי לוי ניתן למצוא את 019 מובייל עם 11,400 ניודים חדשים במחצית השנה. יחד עם זאת, צריך לראות כי היקף הניודים הכולל נמצא במגמת ירידה, ומה שהחברות מגייסות היום בחצי שנה הן גייסו בתחילת הרפורמה הסלולרית בחודש. 

הוט מובייל ממשיכה להוביל את השוק בעיקר בזכות החבילה שלה של 49 שקל לחודש ללא הגבלת גלישה. נראה כי הציבור פשוט מוכן לשלם עוד כמה שקלים בודדים ולא להיות טרוד בשאלה האם הוא קרוב למיצוי החבילה שלו או לא, והשקט הזה שווה ללקוחות. 

בקרב החברות הוותיקות, פלאפון היא היחידה ששומרת על גיוס חיובי אבל בשיעורים מאד נמוכים עם 5,600 ניודים חיוביים בלבד בחצי שנה. סלקום רושמת 14,900 ניודים שליליים, ופרטנר עם לא פחות מ-24 אלף ניודים שליליים.

בחודש יוני ניתן לראות פחות או יותר מגמה דומה, כאשר את החודש מובילה הוט מובייל עם 4,000 מנויים נטו, רמי לוי עם 3,900 ניודים אחריה, ו-019 מובייל עם 1,900 ניודים. גולן טלקום איבדה ביוני בלבד 5,800 מנויים. בקרב הוותיקות מסיימת פלאפון את חודש יוני עם 3,000 מנויים חדשים, סלקום שומרת על גיוס חיובי מינימלי של 326 מנויים, ופרטנר עם גיוס שלילי של 6,700 מנויים. 

במונחים כספיים, קל לעשות את החשבון ולראות כיצד החברות ממשיכות לאבד הכנסות, אך החשבון של הכפלת המנויים הנוטשים בממוצע של 50 שקל לחודש, אינו משקף תמונת מצב נכונה, וזאת מפני שהניודים אינם לוקחים בחשבון את השפעות ירידת המחירים על הלקוחות שלא נוטשים ונשארים בחברות אחרי תהליך שימור שבו החברות מורידות מחיר כדי למנוע נטישה. נראה כי המגמה של המשך ירידת המחירים תמשיך ותלווה אותנו גם במחצית השנה הבאה. 

ניודים
 ניודים