אמזון שכרה 25 אלף מ"ר בעזריאלי שרונה ב-37 מ' ש' בשנה

ענקית הקמעונות האינטרנטית תשכור 11 קומות במגדל שקיבל לאחרונה טופס אכלוס ■ מדובר בעסקת השכירות הגדולה ביותר בתחום המשרדים בת"א בשנים האחרונות

מגדל עזריאלי שרונה / צילום: איל יצהר
מגדל עזריאלי שרונה / צילום: איל יצהר

חברת אמזון, קמעונאית האינטרנט וספקית שירותי הענן הגדולה בעולם, אשר מרחיבה את פעילותה בישראל, חתמה עם קבוצת עזריאלי על עסקת ענק במסגרתה תשכור מהקבוצה 25 אלף מ"ר במגדל עזריאלי שרונה החדש בתל-אביב. העסקה כוללת גם כ-300 חניות - כך נודע ל"גלובס".

אמזון תשלם לעזריאלי סכום הנאמד בין 100-115 שקל למ"ר לחודש וכן כ-1,200 שקל לחניה. בסך-הכול צפויה אמזון לשלם לעזריאלי סך של 37 מיליון שקל לשנה בגין דמי השכירות והחניות, לא כולל דמי ניהול.

מדובר בעסקה הגדולה ביותר במגדל, והעסקה הגדולה ביותר בשוק המשרדים בתל-אביב בשנים האחרונות. חברת בזק למשל, אשר שוכרת את מרבית הקומות במגדל המשולש במרכז עזריאלי הסמוך, שוכרת מהקבוצה 22 אלף מ"ר.

אמזון הוקמה בשנת 1994 והונפקה בבורסה ב-1997. לאחר שהפעילה אתר למכירות מקוונות, בתחילה בעיקר של ספרים, נהפכה אמזון לקמעונית הגדולה בעולם, ובהמשך שכללה את תחומי פעילותה כאשר היום היא ספקית שירותי הענן הגדולה בעולם, ושוויה בשוק עומד כיום על 463 מיליארד דולר. החברה מרחיבה כל הזמן את פעילותה בישראל.

מגדל עזריאלי שרונה, קיבל לאחרונה טופס אכלוס, לאחר שהוקם בהשקעה של 1.5 מיליארד שקל. המגדל כולל 61 קומות משרדים בשטח 115 אלף מ"ר, מעל 3 קומות קניון בשטח 11 אלף מ"ר. המגדל כולל את שטח הקומה הגדול ביותר בהיצע מגדלי המשרדים בישראל, העומד על 2,400 מ"ר לכל קומה.

שטחים ניכרים מהמגדל שכרו חברות היי-טק, ביניהן איירון סורס ששכרה 10 אלף מ"ר, חברת LABS של טדי שגיא ששכרה כ-10 אלף מ"ר, חברת waves ששכרה שתי קומות בשטח של כ-4,800 מ"ר, ולאחרונה אף דווח כי חברת פייסבוק מנהלת מגעים להעביר את משרדיה ממגדל רוטשילד 22 למגדל עזריאלי שרונה, מאחר שבמגדל רוטשילד אין שטחים נוספים להתרחבות החברה.