הראל: "משקיעים ימשיכו להגדיל סיכונים כדי לקבל תשואה"

סקירה שבועית מטעם הראל: "ישראל ממשיכה להיות הנדבך המרכזי בתיק המניות, עם תמחור נוח יותר מהשווקים המפותחים האחרים" ■ מהי החשיפה המומלצת למניות? ■ למדריך השקעה במניות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

בהראל פיננסיים ממשיכים להמליץ על כלכלת ישראל, ומציינים במסגרת הסקירה השבועית היום (ב') כי "ישראל ממשיכה להיות הנדבך המרכזי בתיק המניות, עם תמחור נוח יותר מהשווקים המפותחים האחרים". לנוכח התנודתיות בשווקים בשבועות האחרונים, שומרים בהראל על חשיפה של 80% למניות.

בהראל מציינים כי השבוע צפויה להתחיל עונת הדוחות בוול סטריט ובאירופה, ועל פי כלכלני הראל זה יהיה הגורם שיחזור להשפיע הכי הרבה על שוקי המניות, בדומה למה שראינו ברבעון הראשון. הציפיות לרבעון הנוכחי בחברות ה-S&P500 הם לגידול ברווח של 8% ובחברות האירופיות הצפי הוא לגידול של 5.8%. זה רבעון שאמור להיות רבעון שיא בדוחות, ויהיה מעניין לראות איך הוא עומד בציפיות.

"בשבוע האחרון הסקטורים הבולטים לרעה היו הטכנולוגיה והבריאות, בעוד שלטובה בלטו הפיננסים יחד עם אנרגיה. הפיננסים היה הסקטור הבולט ביותר לטובה בחודש האחרון ואנו ממשיכים לדבוק בהמלצה הוותיקה שלנו עליו גם במבט קדימה, לקראת עונת הדוחות. גם תוצאות מבחני הלחץ שערך הפד לבנקים תומכים בסקטור, שכן לראשונה עמדו כל 34 הבנקים הגדולים במבחנים והתוצאות מעידות כי ייתכן שבקרוב נראה אותם מגדילים דיבידנדים או חוזרים לרכוש מניות של עצמם", נכתב.

ביחס לתיקי ההשקעות, הרי שבשבוע החולף נרשמה עלייה חדה בתשואות הארוכות לנוכח המנגינה השונה שנשמעה בשווקים ובעיקר הקפיצה בצפי עליית הריבית - לראשונה מזה חודשים רבים ההסתברות לעליית ריבית שלישית ב-2017 גבוהה מ-50%.

עליית התשואות השבוע הייתה גם באירופה, לנוכח העובדה המפתיעה שהציפיות לקצב עליית ריבית באירופה וארה"ב נתפסות כרגע באופן דומה (המרווח בין שנתיים לעשר זהה). "אם ננטרל את הרעשים האלה, אז העולם צומח בצורה סבירה, עם אינפלציה שלא עולה, עם שכר שעולה לאט ואין לחצים מאוד גדולים למעט לחצים שמגיעים ממחירי הנכסים וזה מטריד את הבנקים המרכזיים. בשורה התחתונה, משקיעים ימשיכו בינתיים להגדיל סיכונים כדי לקבל תשואה", כותבים כלכלני הראל.