האזינו: "אנחנו משקיעים מוקדם ב-IOT, בשלב היזם עם מצגת"

ערן וגנר, שותף מנהל בקרן i3, מספר על צ'יפים שמרפאים עצי דקל או כלבים שהנשימות שלהם מנוטרות ע"י תוכנה ■ הפודקאסט של נבות וולק ואביב פרנקל

ערן וגנר / צילום: באדיבות ערן וגנר
ערן וגנר / צילום: באדיבות ערן וגנר

האינטרנט של הדברים או IOT הוא הכוח המניע שמחבר את העולם הפיזי לרשת. ערן וגנר, שחי ונושם את התחום הזה, מספר לנו על צ'יפים שמרפאים עצי דקל או כלבים שהנשימות שלהם מנוטרות על ידי תוכנה. אם גם לכם יש פיתוח מטורלל כזה שווה לכם לעשות לו "פינג". בינתיים, כדאי שתכירו אותו בפרק הזה של הפודקאסט עם נבות וולק ואביב פרנקל. 

וגנר הוא שותף מנהל בקרן i3, בה משקיעות החברות מיקרוסופט, חברת קוואלקום, GE, טמסק, אוניברסיטת תל אביב ועוד. גודל הקרן עומד על 20 מיליון דולר והיא מתמקדת ב-IOT, מושג שמסמל גל עצום של טכנולוגיות המאפשרות לעשות דברים שלא היה ניתן לעשות לפני כן ובעצם לחבר בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי. וגנר מסביר כי כיום אנחנו עסוקים להבין מה השפעת הגל הזה על אזורים שונים בתעשייה, כמו גם בחקלאות. 

כשנשאל וגנר מה הקרן מחפשת, הוא מסביר כי אין פורמולה קבועה. "תעשיית הרכב, תעשיית הרפואה, סמארט הום ועוד - לכל אחד מהשווקים האלו יש מאפיינים שונים לחלוטין. אנחנו מחפשים שוק גדול עם פוטנציאל למכירות, ומחפשים צוות שיבצע את המשימות. בכל שוק זה קצת אחרת".