ועדת הכלכלה: תורחב המדיניות האוסרת על ניתוקי מים לחייבים

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר כי הוא פועל יחד עם חברת החשמל כדי להחיל כלל דומה בכל הנוגע לניתוק אספקת החשמל לחייבים

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') הרחבה של המדיניות האוסרת על ניתוקי מים לחייבים, כך שיחול לצד תאגידי המים גם על רשויות מקומיות שבהן לא פועל תאגיד מים וכן על אגודות מים. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר בפתח הדיון כי הוא פועל יחד עם חברת החשמל כדי להחיל כלל דומה בכל הנוגע לניתוק אספקת החשמל לחייבים. 

ח"כ איציק שמולי, שהוביל את המאבק כנגד ניתוקי המים עוד בכנסת הקודמת, אמר: "אני שמח שהגענו ליום הזה לאחר מאבק עיקש וממושך. מים הם מוצר בסיסי, והתאגידים ניתקו עשרות אלפי משפחות כל שנה מזרם המים. הבטחנו לשים לזה סוף - והיום קיימנו. מכאן אנחנו הולכים למאבק הגדול באמת, והוא סגירת התאגידים. אני מודה לשותפי חבר הכנסת כבל ולחבר הכנסת לשעבר ברוורמן וכן לעמותת ידיד, לאגודה לזכויות האזרח ולפורום מים על המאבק המשותף והמוצלח".

ח"כ חמד עמאר ביקש לדעת האם הכללים יחולו גם על מקורות, שלעתים מנקת אספקת מים לרשות שלמה שלא שילמה חוב ופוגעת בצרכנים שכן שילמו את החשבונות הפרטיים שלהם. עו"ד עומר ורדי מרשות המים השיב כי הכללים שיחולו על מקורות נמצאים בגיבוש, ואישורם הוא השלב הבא.

עו"ד דבי גילד חיו מהאגודה לזכויות האזרח קראה לבחון כיצד ניתן להחיל את המהלך גם על היישובים ביהודה ושומרון.

סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, הודה לחברי הכנסת כבל ושמולי: "יש פה סוף למהלך היסטורי שמעגן את זה שמים זה זכות יסוד, ואני מאמין שבקרוב זה יקרה גם בחשמל", אמר.

"לא ביקשנו לפגוע בהליכי הגבייה או לעודד אנשים לא לשלם", סיכם כבל, "אך אני סבור שמים וחשמל אלה מוצרי יסוד בסיסיים, ואסור לנתק אותם. ניתוקם צריך להיות המוצא אחרי האחרון… זה רגע גדול, אך המהלך יושלם סופית כשהכללים יחולו גם על מקורות".