תורי ענק בנתב"ג; רש"ת בתגובה: הנפיקו דרכון ביומטרי

לאחר שבשבוע שעבר התלוננו נוסעים כי בביקורת הדרכונים יש רק עמדה אחת לבעלי דרכון ישראלי, בסרטון שצולם הבוקר במקום נראים עומסים עצומים ■ רשות שדות התעופה: הנפיקו תעודות ביומטריות או התאזרו בסבלנות

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

אחר שבשבוע שעבר הוגשה לשר הפנים אריה דרעי שאילתה בנושא התורים הארוכים בנתב"ג של ישראלים שאינם מחזיקים בדרכונים ביומטריים, גם הבוקר (ב') נאלצו עשרות בני אדם להמתין בתור ארוך במיוחד כדי לעבור בביקורת הדרכונים.

בווידאו שהגיע מנמל התעופה הבוקר נראים עשרות ישראלים ממתינים בתור שהשתרך עד מעבר לאולם הביקורת.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "בקיץ של 2.5 מיליון נוסעים יהיו תורים, ולכן צריך להצטייד בסבלנות ובסובלנות. אנו קוראים לציבור הישראלי לעשות כרטיס כף-יד או להשתמש במכשירים הביומטריים".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "בנתב"ג עוברים בימים אלה 80 אלף איש ביום. התורים גדולים, אבל ההמתנה לא ארוכה במיוחד. אנחנו מתאימים את העמדות המאוישות לצפי. בכל רחבי השדה פרושות גם עמדות לשירות עצמי, ומעודדים את הציבור לעשות בהן שימוש". 

בשבוע שעבר הגיע תיעוד דומה לידי חדשות 2 Online, ובו נראו חבורה של צעירים, ישראלים ללא דרכונים ביומטריים, עומדים בתור אחד שהיה מיועד להם, לעומת 7 עמדות למחזיקי דרכונים זרים ועשרות עמדות עבור בעלי הדרכונים הביומטריים. "נראה שממש מנסים למרר את החיים למי שמחזיק בדרכון רגיל ועוד לא עבר לביומטרי", אמרו.

בעקבות התיעוד הגישה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שאילתה דחופה לשר הפנים. "אני רוצה להבין אם מדובר בטקטיקת התשה חדשה", אמרה. "האם המטרה היא לכפות על אזרחיות ואזרחי ישראל להנפיק דרכון ביומטרי ולהצטרף למאגר?".

בשאילתה נכתב כי "לצד עשרות עמדות לדרכונים זרים ודרכונים ביומטריים בנתב"ג, למחזיקי הדרכון הרגיל הוקצתה עמדה אחת בלבד. רצוני לשאול: מדוע הוקצתה רק עמדה אחת לדרכונים 'הרגילים'?". 

הסרטון באדיבות חדשות 2 Online