מה סיפרה אילנה דיין לחברי המועדון המדעי של מכון ויצמן?

וגם: ממחשוב לתשתיות - אייל טוכמן צפוי להתמנות לסמנכ"ל התפעול בקבוצת אלקטרה

יוסי בכר, שמשון הראל ויצחק סוארי / צילומים: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע
יוסי בכר, שמשון הראל ויצחק סוארי / צילומים: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע

המועדון הסגור נחשף לספין

אילנה דיין מספרת למועדון המדעי של מכון ויצמן את החדשות הרעות והטובות

המיקום: מלון הילטון תל-אביב, הזמן: אתמול (א') בשעות הערב, האירוע: פגישת חברי המועדון המדעי של מכון ויצמן, בחסות בנק קרדיט סוויס.

בתוכנית: הרצאה פותחת מפיו של פרופ' עידן עמית מהמחלקה לאימונולוגיה במכון, תחת הכותרת האופטימית "תקווה חדשה לחולי האלצהיימר", ארוחת ערב ולאחריה הרצאה של העיתונאית אילנה דיין על עידן ה"פוסט אמת" בעיתונות.

דיין נתנה הצצה למתרחש מאחורי הקלעים. "החדשות הטובות הן שהספין הישן מת, והחדשות הרעות הן שנולד ספין חדש - להתעלם מהעובדות עצמן, והאחראי לכך הוא כמובן הנשיא היושב בבית הלבן", היא אמרה.

היא שיתפה את הנוכחים בחוויותיה מתחקיר "עובדה" על לשכת ראש הממשלה והתגובה המדוברת של בנימין נתניהו אותה הקריאה במלואה. "זה או שקר או אמת, אין אמצע כאן, ואנו חייבים להיות מסוגלים לספר לאנשים את מה שהם צריכים וחייבים לדעת. אנו העיתונאים לא עובדים אצל פוליטיקאים ולא אצל אף אחד אחר". היא הוסיפה כי "מתקפה על שומרי הסף לא תצלח לדעתי, כי הישראלי חייב לדעת מה קורה סביבו".

את דיין הציגה חברת המועדון, האדריכלית אורנה צור, אשר זכתה הפעם בכבוד להזמין את הנואם המרכזי. על-פי הנוהל, מדובר ב"תורנות", כאשר בכל מפגש חבר מועדון אחר עושה זאת, ובכך מקבל הזדמנות לספר קצת על עצמו ועל החיבור שלו למועדון.

האזינו והתמנגלו: יו"ר המועדון, שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל; מנכ"לית המועדון, יעל גורן וגמן; פרופ' דניאל זייפמן, נשיא המכון; חני וגדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח; פרופ' יצחק סוארי, יו"ר קבוצת אלייד, ויגאל שרייבר, המנכ"ל; ד"ר יוסי בכר, יו"ר דיסקונט; איש העסקים ראובן ויטלה; עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר; גל אביב, מנכ"ל בלנדר; פרופ' מיכאל ושרה סלע; פרופ' רות ארנון; גליה ויהושע מאור; האדריכלים אורנה ומשה צור; סמי וטובה סגול; ישעיהו (שייקה) לנדאו; ואחרים.

יוסי בכר, שמשון הראל ויצחק סוארי / צילומים: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע
 יוסי בכר, שמשון הראל ויצחק סוארי / צילומים: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע

ממחשוב לתשתיות: אייל טוכמן צפוי להתמנות לסמנכ"ל התפעול בקבוצת אלקטרה

בימים אלה מסיים טוכמן את תפקידו בחברת שירותי המחשוב טלדור

אייל טוכמן, שפרש לאחרונה מתפקיד סמנכ"ל הכספים ומזכיר בחברת שירותי המחשוב טלדור, צפוי להתמנות בקרוב לתפקיד סמנכ"ל התפעול בקבוצת אלקטרה, כך נודע ל"גלובס".

טוכמן (49) הודיע על פרישתו מטלדור לפני כחודשיים, ואמור לסיים את תפקידו בסוף יולי, אחרי כמעט 7 שנים בחברה. ב-2016, עלות שכרו בטלדור עמדה על כ-1.6 מיליון שקל, מתוכם 627 אלף שקל שקיבל כבונוס ו-18 אלף שקל בתשלום מבוסס מניות.

לפני שהגיע לטלדור כיהן טוכמן כסמנכ"ל כספים ולאחר מכן כמנכ"ל בחברת הטכנולוגיה סופרקום.

קבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של 2.5 מיליארד שקל. הקבוצה פועלת באמצעות חברות בנות בכמה מגזרי פעילות, ובהם פרויקטים למבנים ותשתיות בארץ ובחו"ל, פיתוח והקמת נדל"ן בייזום ועוד.

בעלת השליטה באלקטרה היא אלקו החזקות של גרשון זלקינד, המחזיקה ב-53.1% מהון המניות של אלקטרה.

ברבעון הראשון של השנה, אלקטרה רשמה הכנסות של 1.4 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-32.2 מיליון שקל. 

אייל טוכמן / צילום: אתר החברה
 אייל טוכמן / צילום: אתר החברה

אוריין תחשוף את המתכון

זהר אוריין, בלוגרית, חוקרת עצמאית ויועצת אסטרטגית לארגונים על חדשנות מבוססת דיגיטל וטכנולוגיות, תשתתף בוועידת MAD 2017 של "גלובס".

אוריין תעניק כלים לעסקים המתכוננים לעידן החדש ומפתחים יכולות חדשנות בעסק, באמצעות הרצאתה - "הרוטב הסודי".

ועידת MAD 2017 של "גלובס" תתקיים ביום רביעי, 12 ביולי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. הוועידה תשים השנה במרכז את הטרנספורמציה על כל השלכותיה ותארח דוברים ומומחים בולטים העוסקים בשיווק, מיתוג, חדשנות, פרסום ודיגיטל, מהעולם ומישראל.

זהר אוריין / צילום: תמונה פרטית
 זהר אוריין / צילום: תמונה פרטית