"הסוכנים הסמויים" הישראלים של חברות הענק בעמק הסיליקון

סימילאר טק הישראלית פיתחה אלגוריתם שסורק מיליוני אתרים ביום - ומספק מידע על הזדמנויות עסקיות בזמן אמת, על טרנדים בהתהוות ועל שינויים בנתח השוק של המתחרים ■ חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק ופייפאל כבר משלמות עבור השירות ומעבירות את השמועה לצוותים אחרים בעולם

מייסדי סימילאר טק. לגלות איפה המתחרים מסתבכים / צילומי מסך
מייסדי סימילאר טק. לגלות איפה המתחרים מסתבכים / צילומי מסך

רעיונות, בעמק הסיליקון, יש המון: כל ילד זב-חוטם פיתח אפליקציה מתוך שינה ו"סגר" סיבוב גיוס ראשוני. זה אולי נראה פשוט, אבל החוכמה היא להראות פעם אחר פעם תוצאות בתחום המכירות שמוכיחות שהשוק באמת צריך את הפתרון שמציעים לו. בעידן כזה, שבו הדולר מדבר - לא פלא שהחלום הרטוב של כל מנכ"ל או סמנכ"ל מכירות הוא מידע אמין, בזמן אמת, על האפשרויות הלא מנוצלות בשוק, מה עושים המתחרים, ואיפה אפשר למצוא עוד רווח ומהר.

בחודשים האחרונים לא מעט חברות מנסות להביא אוטומיזציה ואלגוריתמים מתוחכמים לתמונה, בניסיון להציע פתרונות עבור חברות בתחום הזה ממש - ומבין כולם מתחילה לבלוט סימילאר טק, חברה ישראלית שצמחה מתוך סימילאר ווב - ענקית טק ישראלית בפני עצמה.

סימילאר טק מבקשת ליצור את הפלטפורמה המובילה בעולם לתובנות מכירה (Sales Insights). באמצעות אלגוריתמים מתקדמים וחודרניים (אך חוקיים לחלוטין), האפליקציה מגששת ומספקת מידע על הזדמנויות עסקיות בזמן אמת, על טרנדים ושינויים בנתח השוק של המתחרים ועוד.

"תהליך המכירה הוא התהליך הכי קריטי עבור חברות טכנולוגיה - הוא השורה התחתונה שלהן והוא שקובע אם החברה צומחת. אבל למרות המון פיתוחים טכנולוגיים סביב המוצר - ברמה הבסיסית מקבלי ההחלטות ברוב החברות עדיין צריכים 'לנחש' באילו שווקים להתמקד ואיך לנצח את המתחרים שלהם - ורק אחרי כמה רבעונים לגלות אם הם צדקו. אנחנו מיישמים את הניסיון שלנו, את היתרון הטכנולוגי שלנו ואת הגישה הישראלית שלנו כדי לשנות את חוקי המשחק", אומרת בגאווה חן יהב-לבנון, שייסדה את החברה עם אייל וייס ויניב חדד.

"בנינו פלטפורמה לתובנות מכירה שמאפשרת לחברות לדעת אילו חברות בעולם הן המועמדות הנכונות ביותר למכירה כי יש להן מערכות תואמות, מה השווקים שהכי נכון להם להתמקד בהם, מי האנשים לדבר איתם, ואיפה בדיוק המתחרים שלהם צומחים או מסתבכים", היא מסבירה.

האלגוריתם המפלצתי של החברה סורק מיליוני אתרים ביום - וכך יודע לזהות אילו חברות התקינו אילו מערכות, ואיך מתפתחת כל חברה פעילה בעולם. סימילאר טק משמשת כ"סוכן סמוי ישראלי" של חברות שחופר ומפענח באמצעות סימנים בדיוק לאן הולך השוק ואיך להמשיך לרוץ איתו.

ההצלחה שלהם הייתה די מהירה: על אף שהחברה בשלבים מוקדמים ועדיין לא גייסה כסף מעבר לתמיכה הראשונית של החברה-האם, סימילאר ווב - פייפאל, פייסבוק, גוגל וחברות רבות אחרות כבר משלמות כסף בעד שירותיהם והדוחות הייחודיים שהמערכת מנפיקה.

"אנחנו רואים עוד ועוד עובדים בחברות הענק בכל העולם מנצלים את המוצר הזה בקצב מסחרר", מספרת יהב-לבנון. "כל יעילות שאנחנו מספקים בתחום של מכירות משפיעה באופן ישיר על המאזנים של החברה ועל היכולת שלה לצמוח ולהגדיל את כוח השוק שלה - וזה משהו שאפשר לראות בו ערך מיידי. אנחנו רואים עוד ועוד חברות גדולות מציגות את הפתרון שלנו לצוותים נוספים ברחבי העולם, וזו הגאווה האמיתית שלנו: לדעת שאנשים בכל מקום מתחילים לקבל את ההחלטות הכי קריטיות לגבי העסק שלהם, תוך כדי שהם נסמכים על הטכנולוגיה שבנינו בישראל".