תזכיר חוק של שקד: תמריץ ראשון מסוגו לחייבים בהוצאה לפועל

התיקון לחוק מציע כי חייב שיצהיר כי הוא מעוניין לשלם באופן עקבי, ואכן יעמוד בכך - יזכה להפחתה של 25% בריבית הפיגורים שהוא משלם להוצאה לפועל ■ כמו כן, יעוכבו הליכים מסוימים כנגדו - הליכי עיקול עו"ש, הוצאת מטלטלין ועיקול משכורת

הוצאה לפועל / צילום: שלומי יוסף
הוצאה לפועל / צילום: שלומי יוסף

תזכיר חוק ובו תמריץ ראשון מסוגו לחייבים במערכת ההוצאה לפועל לשלם את חובם, פורסם אתמול (ב') על-ידי שרת המשפטים איילת שקד המופקדת על רשות האכיפה והגבייה.

התזכיר כולל שני תיקונים לחוק ההוצאה לפועל, ואחד מהם עוסק בהסדר התשלומים של החייב. במצב הנוכחי, חייב שבוחר לשלם את חובו בתשלומים (ולא בבת-אחת), צובר ריבית פיגורים בהתאם לגובה חובו וכן חשוף לעיקולים שונים שניתן לנקוט כנגדו כצעדי גבייה - אלא אם רשם ההוצאה לפועל קבע אחרת.

התיקון לחוק מציע כי חייב שיצהיר כי הוא מעוניין לשלם באופן עקבי, ואכן יעמוד בכך - יזכה להפחתה של 25% בריבית הפיגורים שהוא משלם להוצאה לפועל. כמו כן, יעוכבו הליכים מסוימים כנגדו - הליכי עיקול עו"ש, הוצאת מטלטלין ועיקול משכורת.

לפי תזכיר החוק, אם החייב יפסיק לשלם, יוכל הזוכה לבקש להחזיר (ממועד הבקשה) את ריבית הפיגורים לשיעורה המקורי, וגם לבקש לבטל את עיכוב הליכי העיקול. 

בהתייחס לתזכיר החוק שפורסם ציינה שרת המשפטים: "יותר גזרים ופחות מקלות יעודדו חייבים לשלם את חובם. כך יצאו כולם נשכרים - גם החייב וגם הזוכה".