וואן טכנולוגיות משיקה אסטרטגיה: "מחברים הכול למקום אחד"

מנכ"ל וואן, שי אוזון, הציג היום את one connect - פתרון המאפשר לחבר את המערכות של לקוחות החברה לכל עולמות התוכן הקיימים בוואן

שי אוזון / צילום: שלומי יוסף
שי אוזון / צילום: שלומי יוסף

חברת שירותי המחשוב וואן טכנולוגיות השיקה היום (ג') אסטרטגיה טכנולוגית-עסקית חדשה, שבבסיסה "one connect" - פתרון המאפשר לחבר את המערכות של לקוחות החברה לכל עולמות התוכן הקיימים בוואן.

"בשנים האחרונות עברנו מסע טכנולוגי, נכנסנו לכמה תחומי תוכן, וכיום אנחנו מחברים הכול", אמר מנכ"ל וואן , שי אוזון, במפגש שערך היום עם עיתונאים. לדבריו, "אנחנו מאפשרים שימוש בכל הטכנולוגיות תוך הטמעת וואן קונקט, שמאפשר חיבור בין כל המערכות. אנחנו יושבים חזק במערכות הליבה הארגוניות. עשינו הרבה רכישות, וכיום אנחנו מחברים את הכול למקום אחד".

אוזון נתן כדוגמה חיבור בין IOT (יישומי האינטרנט של הדברים) למערכת ERP ארגונית: "לקחנו חיישן שיושב בתוך מכל, והוא מודד את כמות החומר שנמצא במכל ומשגר לענן של אמזון. השכבה שלנו קוראת את הנתונים מהענן ומחוללת אוטומטית במערכות ה-ERP תהליך של הזמנת לקוח וייצור, כך שהלקוח שלנו יכול לשגר ללקוח שלו סחורה באופן אוטומטי".

"מערכות חדשות עם 'ראש פתוח'"

בשלב זה, נראה כי הבשורה היא יותר טכנולוגית ופחות פיננסית, ולראייה החברה אף לא פרסמה דיווח בנושא לבורסה. לשאלות בנוגע להשפעה על התוצאות הכספיות, אוזון השיב: "אנחנו לא יכולים להתייחס לדוחות עתידיים. האסטרטגיה מרחיבה את סל המוצרים שוואן מציעה ללקוחות, וזה לא בא על חשבון שום דבר אחר שעושים".

לדבריו, פרויקטים של וואן קונקט יהיו קצרים יותר מפרויקטי-אינטגרציה כיום, וחלק מהפעילות תהיה "As a service" - כלומר, התשלום יתבצע על השירות לאורך השימוש בפתרון.

אוזון הודה כי "האתגר הגדול של חברות התוכנה הוא להישאר רלוונטיים". לדבריו, יש שלוש אסטרטגיות אפשריות להשגת היעד: "לפתח את המערכת שלך, לבצע רכישות, או להתחבר לעולם ולמערכות החדשות. האסטרטגיה הראשונה פסה מן העולם. בעבר פיתחנו הרבה מודולים עבור לקוח לפי בקשה, אבל כבר אי אפשר לרוץ אחרי הטכנולוגיה. רכישת חברות זה סבבה, רק שזה עולה הרבה כסף, וצריך לזכור אחרי הרכישה מגיע המיזוג, שזה גם כאב ראש, ובסוף גם צריך לחבר את המערכות שלך. לגבי האסטרטגיה השלישית, כיום כל המערכות החדשות באות עם 'ראש פתוח', מוכנות לחיבוריות לכל המערכות בעולם. לכן, זאת האסטרטגיה הנכונה כיום. אין מה לפתח לבד, יש פתרונות טובים וחדשים כמעט בכל תחום, אתה צריך לדאוג שהמערכת שלך תתחבר אליהם".

למרות זאת, אוזון ציין בהקשר של רכישות: "אנחנו כל הזמן מחפשים. אין ספק שחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלנו זה גם רכישות, ואנחנו לא מסתמכים רק על גידול אורגני".

באחרונה פורסמה ב"גלובס" ידיעה על מגעים שניהלה וואן לרכישת טלדור. וואן, שנמצאת בשליטת מיחשוב ישיר של עדי אייל, נסחרת לפי שווי שוק של 943 מיליון שקל, לאחר עלייה של 12% במנייתה בשנה האחרונה.

וואן עלתה 12% בשנה האחרונה
 וואן עלתה 12% בשנה האחרונה