סקר: הפינטק צובר תאוצה בישראל - אך המזומן עדיין שולט

סקר של חברת ההון סיכון בלאמברג קפיטל: הישראלים משתמשים לפחות פעם בחודש באפליקציות בנקאיות וארנקים ניידים

ארנק סלולרי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ארנק סלולרי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

תחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית) צובר תאוצה בישראל - ואנחנו המדינה המובילה באימוץ מוקדם של הטכנולוגיה שמאפשרת בין היתר תשלומים דיגיטליים, וביצוע פעולות בנקאיות באמצעות המובייל. 

מסקר שערכה חברת ההון סיכון בלאמברג קפיטל, בצרפת, גרמניה, ישראל, בריטניה וארצות הברית, עולה כי למרות ההתקדמות בתחום הפינטק, הכסף המזומן עדיין שולט בפעולות הפיננסיות היומיומיות של האזרחים. 

הסקר בדק כיצד הטכנולוגיה הפיננסית פועלת במדינות שונות, ומצא כי ארנקים ניידים, הלוואות peer-to-peer, מסחר מקוון מול מדינות אחרות והבנקאות הניידת - משפיעים על כל המדינות שנסקרו, אבל אימוץ נרחב של תשלומים מסוג PayPal, ApplePay ו-Venmo, עדיין לא חדרו לכל קבוצות הצרכנים ולכן זוהי הזדמנות עצומה לגידול בתחום.

לפי הממצאים, הישראלים משתמשים לפחות פעם בחודש באפליקציות בנקאיות וארנקים ניידים. כמעט אחד מכל 10 מבוגרים בישראל השיבו כי הם השתמשו בשירותי מימון או אשראי חלופיים ב-12 החודשים האחרונים.

בעוד רבים מאמינים שהשימוש במזומן בתור תשלום הוא מיושן, הסקר מגלה כי מזומן עדיין נמצא בשימוש קבוע כאמור. מבוגרים גרמנים נוטים להשתמש במזומן לפחות פעם בשבוע - 75% לעומת 64% מבוגרים בריטיים, 58% מהמבוגרים האמריקאים, 48% מהבוגרים הצרפתיים, 47% מהמבוגרים הישראלים.

הסקר גם בחן את התדירות שבה אנשים מבצעים לפחות פעם בחודש רכישות מקוונות בשירותים מחוץ למדינה שלהם. ישראלים בוגרים צפויים לבצע רכישות מקוונות מחוץ למדינה שבה הם מתגוררים לפחות פעם בחודש - 44%, לעומת 17% מהמבוגרים הצרפתיים, 14% מהמבוגרים הגרמנים, 13% מהמבוגרים הבריטים ו-9% מהמבוגרים האמריקאיים.

דייוויד בלאמברג, מייסד ושותף מנהל של בלאמברג קפיטל, אמר כי "ממצאי המחקר מצביעים על כך שאוכלוסיות מסוימות מאמצות בהתלהבות את המוצרים והשירותים של פינטק, בעוד שאחרות ממשיכות לשמור על שיטות מסורתיות יותר של עסקאות. אנו מאמינים כי אימוץ מוצרים ושירותים חדשים בתחום פינטק, ידחפו קדימה את התחום".

הסקר נערך באינטרנט על ידי Haris Poll בקרב 2,166 מבוגרים אמריקאים בני 18+, 1,046 מבוגרים גרמנים בני 18+, 1,048 מבוגרים צרפתים בגילאי 18+, 1,050 בריטים מבוגרים בגילאי 18+ 550 ישראלים מבוגרים בגילאי 18+.