מזור בדרך לרבעון שיא נוסף: קיבלה הזמנות ל-19 מערכות

מעריכה כי הכנסותיה ברבעון השני של 2017 יעמדו על 15.4%, כמעט כפול מהרבעון המקביל אשתקד ■ מבין ההזמנות, 16 הן של לקוחות אמריקאים שרכשו את מערכת MazorX

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

מזור רובוטיקה  הודיעה היום (ה') על קבלת 19 הזמנות למערכות הניתוח הרובוטי שלה ברבעון השני של 2017, אשר צפויות להביא את הכנסותיה ברבעון ל-15.4 מיליון דולר, כמעט כפול מברבעון המקביל. התוצאות המלאות ידווחו ב-1 באוגוסט.

מבין ההזמנות, 16 הן של לקוחות אמריקאים שרכשו את מערכת MazorX (מהם 7 שדרוגים של המערכת הקודמת, רנסנס). 3 הן הזמנות של מערכת רנסנס המעט זולה יותר, מהן 1 בארה"ב ו-2 מחוץ לה.

הפעם לא מדובר בהזדמנות אליהן התחייבה חברת מדטרוניק שאיתה עורכת מזור שיתוף-פעולה, אלא בגידול במספר הלקוחות האמיתיים של החברה. צבר ההזמנות של החברה נותר על 14 מערכות, כלומר החברה הספיקה להתקין רבות מן המערכות שמכרה ברבעונים הקודמים.

החברה דיווחה על ביטול הזמנה אחת, אולם מנכ"ל מזור אורי הדומי הסביר ל"גלובס" כי מדובר בבית חולים שביטל הזמנה למחלקה מסוימת כדי להזמין מערכת עבור מחלקה אחרת, ואין לכך משמעות עסקית.

הצמיחה במספר המערכות המוזמנות מעלה את הסיכוי כי מדטרוניק תממש את השלב השני בהסכם ההשקעה ושיתוף-הפעולה המסחרי עם מזור, הכולל התחייבות להזמנות של מאות מערכות (בעשרות רבות עד מאות מיליוני דולרים).

הדומי: "אמרתי כבר בעבר כי אנחנו עומדים בכל אבני הדרך הדרושות למימוש ההסכם וכי לא אופתע אם הוא ימומש עוד לפני התאריך האחרון האפשרי, שהוא פברואר 2018. מדטרוניק לא ציפו ששיווק המכשיר יתקדם כל כך מהר.

"בהסכם כזה, אמנם מתח הרווחים על כל מערכת יורד, אך יש להבין את המשמעות האסטרטגית שלו. ההסכם מונע ממדטרוניק לפתח מוצרים שלה בתחום הרובוטיקה לעמוד השדרה עד 3-4 שנים לפחות אחרי תום ההסכם. כיוון שברור לגמרי שרובוטיקה היא העתיד של תחום ניתוחי עמוד השדרה, הרי שמימוש ההסכם יאותת כי מדטרוניק בחרה לממש את האסטרטגיה שלה בתחום דרכנו".

- מה לגבי רכישה שלכם על ידי מדטרוניק?

"אני לא מעלה את זה".