בנו של יעקב אטרקצ'י ירכוש את דירת פישמן ברח' חיסין בת"א

זאת לאחר שעו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסי פישמן, ביקש לבטל את ההתקשרות עם ענת מניפז, בתו של פישמן, ולהעביר את הדירה לרשותם של קונים אחרים שאינם בני המשפחה ■ הדירה תימכר לנחום אטרקצ'י ב-7.1 מיליון שקל

נמצא קונה לדירה של אליעזר פישמן ברחוב חיסין 15 בתל-אביב: לאחר שעו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לנכסי פישמן, ביקש למכור את דירת האב לבתו ענת מניפז, ביקש בנקל בחודש שעבר לבטל את ההתקשרות ולהעביר את הדירה לרשותם של קונים אחרים, שאינם בני משפחת פישמן.

נזכיר כי עו"ד בנקל הסביר את השינוי בכך שהתברר לו שעמדת רשות המסים היא שבמכר לקרוב משפחתו של החייב, הקרוב מחויב במס שבח מלא בסכומי-עתק, שייגרעו מקופת פשיטת הרגל. זאת להבדיל ממכירה למי שאינו בן משפחה, שבה יתאפשר לבנקל לעשות שימוש בפטור על מכירת נכס מגורים על-ידי החייב.

"בעקבות כך ולאחר שמצב הדברים הובהר לה, נתנה מניפז הסכמתה לביטול העסקה, כלומר ביטול אישור המכר מעיקרו, בתנאי שמיד לאחר אישור הביטול יושבו לה הכספים שהועברו לקופת המנהל המיוחד בגין עסקה זו", הוא כתב.

והנה, אכן נמצא רוכש אחר - בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי הדירה (בת 4 חדרים, בשטח של 145 מ"ר, הכוללת חניה צמודה) תימכר להצעה השנייה בגובהה בהתמחרות - לקונה נחום אטרקצ'י, תמורת 7.1 מיליון שקל.

גם כאן, מתברר, יש קשר משפחתי. נחום אטרקצ'י הוא בנו של יזם הנדל"ן יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה בחברת אאורה. אטרקצ'י האב המכהן כמנכ"ל, מחזיק בכ-79% מהונה בשווי של כ-300 מיליון שקל אחרי שמנייתה טיפסה בשנה האחרונה בכ-35% ומשקפת לחברה שווי של כ-400 מיליון שקל. בשבוע שעבר השלימה אאורה גיוס אג"ח בהיקף של כ-90 מיליון שקל.