פינוי-בינוי בקריית אונו: תוכניות ל-1,620 דירות בוועדה המחוזית

במסגרת התוכנית מוצע להרוס את מבני המגורים הישנים, 15 במספר, בני 4 קומות ובהם 328 יחידות דיור

אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה. המצב בשוק הדיור מחייב לנקוט גם צעדים לא שגרתיים / צילום: תמר מצפי

שתי תוכניות לפינוי-בינוי בקריית אונו, לבניית 1,620 דירות חדשות, הגיעו לאחרונה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב בראשותה של דלית זילבר. מדובר בשתי תוכניות במתחמים מוכרזים.

התוכנית הראשונה, והמתקדמת יותר, היא תוכנית המתייחסת למתחם לוי אשכול-צפון. תוכנית זו הופקדה בוועדה המחוזית, והיא מציעה בניית 930 יחידות דיור בתשעה בניינים בני 16 עד 20 קומות. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-43 דונם וממוקמת במרכז העיר, במתחם הרחובות לוי אשכול ממערב, יחזקאל מדרום, ש"י עגנון ממזרח ובסמוך לרחוב יהודה הלוי מצפון.

במסגרת תוכנית הפינוי-בינוי, מוצע להרוס את מבני המגורים הישנים, 15 במספר, בני 4 קומות ובהם 328 יחידות דיור. על פי התוכנית, קומת הקרקע במבני המגורים תהווה חזית מסחרית לכיוון רחוב לוי אשכול, ובמתחם יתוכננו שטחים למבני ציבור ושטחים ירוקים פתוחים בהיקף כולל של למעלה מ-7 דונם. תוכנית זו קודמה והוגשה ביוזמת חברת בוני התיכון הנדסה אזרחית ותשתיות, ונערכה על ידי משרד משה צור אדריכלים בוני ערים.

עו"ד רן מלאך, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת בוני התיכון, אמר היום: "מדובר באחת מתוכניות ההתחדשות העירונית הגדולות במרחב התכנון של הוועדה המחוזית תל-אביב. אנו צופים כי עד סוף השנה, תקבל התוכנית תוקף, ונוכל להגיש את הבקשות להיתרי הבנייה כבר במהלך השנה הבאה״.

התוכנית השנייה שהתקדמה במסלול הבירוקרטי היא תוכנית אותה החליטה הוועדה המחוזית להפקיד, ומתייחסת למתחם סמוך בשטח של כ-30 דונם בין הרחובות יאנוש קורצ'ק ולוי אשכול, בסמוך לכניסה הדרומית לעיר. תוכנית זו מציעה הקמת 690 יחידות דיור חדשות בעשרה בניינים בני 7 עד 18 קומות, זאת במקום 232 דירות ישנות שנמצאות במתחם היום ב-11 מבני מגורים ישנים.

בנוסף ליחידות הדיור, תוכנית זו גם מציעה 1,500 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-4,500 מ"ר עבור מבני ציבור. יזמית התוכנית היא "קבוצת כנען" והיא נערכה על ידי משרד "פייגין אדריכלים". מאיר טל, מנכל קבוצת כנען אמר היום כי: " לאחר שבע שנים של עבודה מאומצת, במסגרתן גם הצלחנו לפרוץ את מגבלת הבנייה לגובה של רשות שדות התעופה באזור, אנחנו שמחים שהתוכנית אושרה סוף-סוף להפקדה". בחברה מעריכים כי התוכנית תופקד בפועל בעוד כשבועיים.