מנכ"ל טריפל סי: "טלוויזיה ב-50 שקל? זה מספיק כסף"

(עדכון) - רמי נחום אמר את הדברים בפאנל "הטלוויזיה האינטרנטית צוברת תאוצה" בוועידת MAD ■ עוד משתתפים: ד"ר יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין; לירן דן, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר; יניב גרינולד, סמנכ"ל טלוויזיה ותוכן בסלקום; גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה; ועוד

פאנל הטלוויזיה האינטרנטית צוברת תאוצה/ צילום: תמר מצפי
פאנל הטלוויזיה האינטרנטית צוברת תאוצה/ צילום: תמר מצפי

בוועידת MAD 2017 של "גלובס" מתקיים היום (ד') שולחן עגול בנושא "הטלוויזיה האינטרנטית צוברת תאוצה".

השולחן העגול, הפתוח לקהל, מתקיים בהשתתפות ד"ר יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין; לירן דן, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בקבוצת פרטנר; יניב גרינולד, סמנכ"ל טלוויזיה ותוכן בקבוצת סלקום; אורי גל, סמנכ"ל השיווק של yes; רמי נחום, מנכ"ל טריפל C; נדב חנין, סמנכ"ל השיווק של הוט; יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק; וגל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה.

המנחה, גד פרץ, כתב ופרשן התקשורת, "גלובס", שאל במהלך הפאנל איך אפשר להרוויח עם חבילת טלוויזיה ב-50 שקל. 

רמי נחום, טריפל סי: "לנו יש אסטרטגיה אחרת, הלכנו לשורת ההוצאה. אנחנו גוף קטן, יעיל, טכנולוגי. ההוצאה שלנו היא מאוד נמוכה. אנחנו יכולים גם לתת תוכן טוב, גם טכנולוגיה טובה, 50 שקל זה מספיק כסף, זה הרבה כסף, צריך לוודא שההוצאה תהיה קטנה, לא שההכנסה תהיה גדולה".

יניב גרינוולד, סלקום, התייחס למחיר של 99 שקלים שגובה סלקום: "בסופו של דבר צריך להביא ללקוח מחיר אטרקטיבי מאוד ולהביא פנימה את התוכן שהוא באמת אוהב ובאמת צריך. בתוכן אי-אפשר לעשות כל מיני הנחות. מה שהלקוחות רוצים ואוהבים חייב להיות בפנים. החזון שלנו היה בואו נשים בצד דברים שאנשים פחות רואים, בואו נביא את מה שרוב האנשים רואים, לא נחסוך שם, נתמקד בדברים האלה: סרטים, סדרות ספורט".

אורי גל, סמנכ"ל השיווק של yes: "השוק היום מתפצל לשני סגמנטים. עולם של פרימיום TV ועולם של לואו קוסט. yes היא שחקן ה-TV הטוב ביותר בישראל, ונמשיך להיות. לצד זה אנחנו מבינים שיש קהל שאנחנו לא מגיעים אליו. אנחנו מתכוונים להגיע אליו כבר בטווח הזמן הקרוב עם מוצר שאנחנו חושבים שהוא הכי מתאים. נתקוף את השוק מלמעלה ומלמטה, אנחנו לא היחידים שעושים זה, זה מקובל גם בעולם".

- אתה יכול לתת עוד פרטים על המוצר החדש?

"תן לי להפתיע לשמור על אלמנט ההפתעה".

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק של הוט: "בסוף 90% מהצפייה היא לינארית. הפקות המקור זה אחד המוצרים המרכזיים של הוט היום, זה עולה 150 מיליון שקל בשנה, זה מה שהצרכן הישראלי רוצה לראות. אצלנו 50% מהצפייה נעשית בסדרות המקור. אנחנו אוהבים את התחרות, והיא עושה אותנו יותר חזקה וממוקדת".

- אתם בעצם מכרסמים לעצמכם את הרגליים עם מוצרי הלואו קוסט.

חנין: "יש פער מהותי בין מה שקרה בשוק הסלולר לשוק הטלוויזיה. צריך לזכור שהמחירים הגבוהים שחברות הסלולר קבעו זה היה על זמן אוויר שלא הייתה לו עלות. תוכן עולה הרבה כסף. אני אשמח אם סלקום בדוחות הבאים לא רק יחשפו את מספר הלקוחות אלא גם את הנתונים הכלכליים. בסוף אתה משקיע בהפקות מקור 150 מיליון שקל, משקיע בספורט, המון תכנים ב-VOD.

יניב גרינוולד, סמנכ"ל טלוויזיה ותוכן בקבוצת סלקום: "אני לא מסכים עם ההגדרה לואו קוסט. אנחנו מדברים על הפרדה אחרת בין טלוויזיה קודמת, טלוויזיה ישנה, לבין טלוויזיה חדשה שהיא בעצם לדעתנו יכולה להביא לחוויית משתמש הרבה יותר טובה".

חנין: "אנחנו עדיין לא יודעים מה ההכנסה הממוצעת שלכם מלקוח או מה ה-EBITDA שלכם". 

נחום: "אני לא מקבל את זה שיש טלוויזיה פרמיום, ויש טלוויזיה אחרת. זה לזרות חול בעיניים של הלקוחות".

חנין: "אין לך ספורט".

נחום: "אני לא מוכן להחיל את העלויות המטורפות של הספורט על הלקוחות שלי. 200-300 שקל בחודש למשפחה במדינת ישראל זה יותר מדי, אני לא חי עם זה שלום. צריך להוריד את המחיר הזה.. אתה בעצמך אמרת שרוב הצפייה בהוט היא בליניאר. ליניאר לא צריך לעלות 200 שקל. אף אחד משלושתנו לא שירות לואו קוסט".

חנין: "אנחנו מסכימים איתך מה שהיה במכרזים על הספורט היה איוולת. ואם כבר פיקוח - אז רק על שתי חברות מתוך החמש כאן יש פיקוח. יפעת מפקחת על פחות מ-50 אחוז מהחברות שיושבות כאן. הספורט זה דוגמה מאוד טובה. עלויות הספורט עלו בצורה מאוד חדה והרגולטור לא התערב".

יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין: "כמה פעמים העליתם מחיר? כמה פעמים yes העלתה מחירים? אתם מצאתם את הדרך לחסוך. במה שנוגע לעובדה שפחות מחצי מהשולחן מפוקח, זאת הזיה. זאת הזיה שלצערי הרב היא תולדה של גרירת רגליים מתמשכת, שמי משלם עליה את המחיר זה הציבור".