סיידוף ינהל מו"מ בלעדי עם מחזיקי האג"ח באפריקה ישראל

נציגויות שלוש סדרות האג"ח הצביעו אתמול בעד ניהול מו"מ בלעדי של 30 יום עם קבוצת סיידוף, עם אפשרות להארכתו ב-28 ימים

מחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל החליטו אתמול (ג') ברוב קולות לאשר לנאמני האג"ח ולנציגויות המחזיקים, לנהל מו"מ בלעדי על הסדר חוב לחברה מול קבוצת סיידוף של האחים נתי ועופר סיידוף. בעקבות ההחלטה, יפתחו הצדדים במו"מ שיתבסס על הצעת ההסדר שהגישה קבוצת סיידוף למחזיקי האג"ח.

חברת ההחזקות אפריקה ישראל נמצאת בשנה האחרונה במצב של חדלות פירעון, לאחר שהכריזה במאי אשתקד כי אין באפשרותה לפרוע את חובותיה. בחודש שעבר הוגשו הצעות לרכישתה מצד שתי קבוצות משקיעים, זו של האחים סיידוף ומטעם מוטי בן משה ולב לבייב, בעל השליטה הנוכחי באפריקה ישראל. אלא שנציגויות המחזיקים לא רצו לראות את לבייב ממשיך לשלוט באפריקה גם אחרי ההסדר, ולכן דרשו מבן משה להיפרד ממנו ולהגיש הצעה עצמאית. בן משה סירב ובעקבות זאת הודיע כי הוא פורש מההתמחרות על אפריקה ישראל.

תספורת של כ-24%

פרישתם של בן משה ולבייב הביאה את נציגויות שלוש סדרות האג"ח להעלות להצבעה הצעת החלטה, לפיה יאושר להן לנהל מו"מ בלעדי של 30 יום עם קבוצת סיידוף על הצעתה, עם אפשרות להארכתו ב-28 ימים נוספים, לפי שיקול דעת חברי הנציגויות. בהצבעה שהתקיימה אתמול זכתה ההצעה לתמיכה של 76.7% ממחזיקי אג"ח כ"ו, לתמיכת 68.1% ממחזיקי סדרה כ"ז ולתמיכתם של 65% ממחזיקי אג"ח כ"ח.

לאפריקה ישראל אג"ח בערך נקוב של 2.66 מיליארד שקל, המשקפות חוב של כ-2.9 מיליארד שקל למחזיקים. לפי ההצעה של קבוצת סיידוף, יקבלו המחזיקים 505 מיליון שקל במזומן ביום ההסדר, אג"ח חדשות בהיקף של 1.6 מיליארד שקל, וכן נכסים נוספים בשווי מוערך של 125 מיליון שקל. כך, שמדובר על הצעה לנכסים בהיקף של -2.21 מיליארד שקל המשקפת תספורת של כ-24% על החוב הקיים. בתמורה, יוותרו מחזיקי האג"ח על מלוא האג"ח הקיימות שברשותן.

קבוצת סיידוף אמורה על פי הצעתה לקבל בתמורה להשקעתה בעלות מלאה על אפריקה ישראל בצורת הנפקת מניות חדשות שיהוו 100% ממניות החברה. כמו כן, יבוטלו המניות הקיימות של החברה, שנמצאות כיום בידי לבייב ובידי הציבור, וזאת ללא תמורה כלשהי לבעליהן. הסיבה היא שאפריקה ישראל נמצאת במצב של חדלות פירעון, כאשר סך התחייבויותיה גבוה במאות מיליוני שקלים מסך נכסיה - לכן לכאורה שייכת החברה לנושים בעוד שלבעלי המניות אין זכות לדרוש פיצוי על אובדן המניות שברשותם.

אם יסתיים המשא ומתן בהצלחה, תובא הצעת ההסדר לאישור סופי של מחזיקי האג"ח ולאישורו של ביהמ"ש. במקרה שהמו"מ יסתיים ללא תוצאות, יוכלו המחזיקים לפתוח במו"מ מחודש עם בן משה או לחילופין לבחון מחדש את ההצעה לפירוק החברה והשתלטות על נכסיה, אותה הגישו בחודש שעבר כלל ביטוח, פסגות וקרן DK.