הותמ"ל החליטה להפקיד תוכנית ל-1,900 יח"ד בבני-ברק

תוכנית חדשה בבני-ברק מקודמת במסלול המהיר של הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל)

בני ברק / צילום: מיכל רביבו
בני ברק / צילום: מיכל רביבו

הותמ"ל החליטה היום (ד') על הפקדתה של תוכנית חדשה, הכוללת פוטנציאל בינוי בהיקף 1,900 יחידות דיור בצפון בני-ברק. מדובר בתוכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל באמצעות מרחב עסקי תל-אביב ומנהל הפרויקט אורי הורביץ, בשיתוף עיריית בני-ברק. אדריכל התוכנית הוא אלי פירשט.

התוכנית מתייחסת למתחם הממוקם מצפון לשטח העירוני הבנוי של בני-ברק ולדרך אם המושבות, מערבית לכביש 4 ודרומית לנחל הירקון. לצד המגורים, מציעה התוכנית שטחי תעסוקה ומסחר מניבים והמתחם ממוקם בסמיכות לתחנת הרכבת בני-ברק ותוואי הקו האדום של הרכבת הקלה העתידית.

עוד על פי התוכנית, שטח ממוצע של יחידת דיור יעמוד על 90 מ"ר ו-20% מיחידות הדיור המוצעות בתוכנית הן יחידות דיור קטנות.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר היום כי: "מתווה הבינוי בתוכנית נועד לייצר חיבורים תנועתיים ומעברים ירוקים על מנת להבטיח רצף בין השטח העירוני הבנוי מדרום אל פארק הירקון בצפון. יצירת הרצף כוללת את הקמת גשר הרלינג וקירוי חלקי של דרך 491 ומסילת הברזל. באזורים רבים בתוכנית מתוכנן עירוב שימושים לאורך הרחובות, שמטרתו לייצר אינטנסיביות עירונית וזאת באמצעות חזיתות מסחריות ושילוב מבני ציבור תוך ניצול הפרשי המפלסים בתוכנית".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי "מדובר בתוכנית בלב אזור הביקוש המאפשרת מתן מענה לאוכלוסייה החרדית המבקשת לשפר דיור או אוכלוסייה חדשה המבקשת להשתכן בעיר. התוכנית מותאמת לצרכי המגזר והעיר וזכתה לשיתוף פעולה מראש העיר בני-ברק".

ערן ניצן, סגן הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר הותמ"ל, ציין כי "מדובר בתוכנית מרכזית וחשובה לאוכלוסייה החרדית במרכז הארץ. העיר בני-ברק היא אחת מהערים הצפופות בארץ, אשר סובלת ממחסור חמור בהיצע דירות. התוכנית שאושרה להפקדה היום נועדה לתת מענה למצוקה זו יחד עם שטחי מסחר ותעסוקה שיתרמו לאיתנות הכלכלית של העיר".

גילי טסלר, מנהלת התכנון מרחב עסקי תל-אביב, הוסיפה כי "זהו אתגר לתכנן בעיר חרדית במחוז תל-אביב. העיר סובלת ממצוקת דיור חריפה. להערכתי השכלנו ביחד עם עיריית בני-ברק לייצר תבנית ראויה לשכונה חדשה בה יסופקו כל צרכי הציבור עבור התושבים".