הזדמנות? ברקליס, סיטי ולאומי שוקי הון ממליצים על בזק

ברקליס ממליץ על המניה בפרמיה של 31% על השוק ■ גם סיטי ממליץ "קנייה": "לחקירה לא אמורה להיות השפעה על שורת ההכנסות"

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

האם הירידות החדות במניית בזק , בעקבות חקירת רשות ניירות ערך, מספקות הזדמנות קנייה של המניה? אם לשפוט לפי המלצותיהם המעודכנות של שני בנקי ההשקעות הזרים, ברקליס וסיטי, ולאומי שוקי הון המקומי, נראה שהתשובה לכך חיובית.

בשני הבנקים פרסמו אתמול עדכונים בעקבות הסתעפות החקירה בקבוצת התקשורת. האנליסט טבי רוזנר מברקליס כתב כי "אנו נשארים חיוביים על בזק וממליצים למשקיעים להסתכל מעבר לתנודתיות של הטווח הקצר". רוזנר מזכיר שבזק אינה תחת חקירה (אלא היו"ר וכמה מנהלים), ומתייחס בעיקר לדוח המבקר שפורסם אתמול.

הוא כותב כי הדוח מצביע בעיקר על חוסר שקיפות של משרד התקשורת בהקשר של דיוני המשרד עם בזק, אך לדבריו הדוח נוגע לשרי התקשורת הקודמים ולא לנוכחי (איוב קרא). מה משמעות הדוח בנוגע לבזק? רוזנר מעריך שמדובר בחדשות טובות עבורה. לדבריו, בדצמבר 2016 משרד התקשורת הודיע לבזק על התקדמות בהפרדה המבנית, אך לאחר מכן המבקר ביקש להקפיא את התהליך עד לביצוע שימוע. "אנחנו מאמינים שצפויה התקדמות בהליך הרגולטורי. אנחנו לא רואים שום סיבה למנוע את ההפרדה המבנית בחודשים הקרובים", הוא כותב, אך ממליץ למשקיעים לא להכניס זאת לתזת ההשקעה שלהם כרגע בשל האי ודאות. המלצתו למניה היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 7.5 שקל - כ-31% מעל מחיר השוק.

בסיטי ההמלצה היא "קנייה" במחיר יעד של 6.8 שקל, כ-19% מעל מחיר המניה. האנליסט מייקל קלאר כתב אתמול כי למרות שחקירת רשות ניירות ערך צפויה להיות ארוכה, ואולי להוביל לשינויים בהנהלת בזק, לא אמורה להיות לה השפעה על שורת ההכנסות של בזק. להערכתו, כפי שכתב בעבר, עשויה להיות לה השפעה חיובית על בעלי מניות המיעוט בבזק, אם היא תוביל לשיפור הממשל התאגידי בחברה.

גיל דטנר, אנליסט לאומי שוקי הון, סבור כי "לא יהיה כאן סיבוב מהיר". לדבריו, המשקיעים צריכים לקחת בחשבון כי 'אופק' ההשקעה בבזק התארך בשל המשבר הנוכחי, וכעת מדובר בהזדמנות לשפר את מחיר ההחזקה לטווח הארוך. "ההמלצה שלנו למשקיעים לטווח ארוך היא לנצל את הירידות ולקנות את המניה", כותב דטנר.

"גם כאשר החברה מתמודדת עם שחיקת רווחים מהסביבה תחרותית, ועם עננת החקירה, עדיין מדובר בחברה עם מעמד חזק מאוד בשוק התקשורת, ומכונה של יצירת תזרים מזומנים אדיר, שהמשקיעים נהנים ממנו דרך חלוקת דיבידנד - כל זה לא ייעלם", הוא משוכנע. "בכל הנוגע להפרדה המבנית, אפילו אם נניח כי המהלך ימשיך להתעכב עוד תקופה ארוכה, אנו עדין מאמינים שבסופו של יום הוא יתרחש. ההפרדה המבנית היא כלי אנכרוניסטי ולא יעיל, וההיגיון מאחורי ביטולה נותר בעינו".

המלצות למניית בזק
 המלצות למניית בזק