צפו: מבצע מיוחד חשף שיטה חדשה של מחבלים להשיג נשק

בפעילות משולבת של גורמי הביטחון במרתפי המיון של דואר ישראל בירושלים נחשפה שיטה חדשה להברחת אמצעי לחימה רבים, שיועדו להגיע לידיהם של פעילים בארגוני טרור ולמחבלים בודדים בשטחים

פשיטה של המשטרה על אמל"ח בדואר/ צילום: חדשות 2
פשיטה של המשטרה על אמל"ח בדואר/ צילום: חדשות 2

בתיעוד מיוחד של פעילות משולבת של כוחות הביטחון במרתפי מרכז המיון של דואר ישראל בירושלים נחשף כי ארגוני הטרור ומפגעים בודדים עושים שימוש שיטתי בדואר כדי להשיג אמצעי לחימה מתקדמים אותם הם מזמינים באינטרנט.

בעקבות שורת פיגועים קטלניים שבהם המחבלים עשו שימוש בכלי נשק מאולתרים שיוצרו בשטחים, הסיקו במשטרה ובשב"כ כי ארגוני הטרור - ואף פעילים קיצוניים בודדים שעוסקים בטרור - רוכשים באינטרנט אמצעי לחימה שאותם הם מקבלים באמצעות הדואר.

לכן הוחלט לבדוק חבילות חשודות שנשלחו מחו"ל ומיועדות לתושבי השטחים. בסריקות, שנערכו במרתפי הדואר בירושלים, נתגלו חלקים שונים שיועדו לשטחי הרשות הפלסטינית ומשמשים לייצור רובים מאולתרים מהסוג שכבר נעשה בו שימוש במספר פיגועים קטלניים שיצאו לפועל בשנים האחרונות. 

בנוסף אותרו כוונות מתקדמות וצייני לייזר לנשקים, אמצעים להכנת מטעני חבלה, מגלי מתכות שבאמצעותם מאתרים חומרי נפץ וכן אמצעי תצפית מתקדמים, ובהם גם רחפנים שנועדו בין השאר לאיסוף מודיעין על פעילותם של גורמי הביטחון.

את הפעילות המונעת הובילו אנשי חטיבת האבטחה של אגף המבצעים במשטרה והשתתפו בה אנשי המכס, הדואר, רשות המסים וצה"ל. 

גורמים במשטרה אומרים שפוטנציאל הלחימה שעולה מהפריטים והאמצעים האלה שנחשפו, ונועדו לתושבי השטחים, הוא "מדהים". לדבריהם, אין ספק שהאיתור המוקדם הזה כבר סייע לסיכול כמה פיגועים שהיו בשלבי תכנון מתקדמים.