המקרה המוזר של שר התקשורת וחברת הביטוח "הראל"

לפני 10 שנים תבע איוב קרא את חברת הביטוח הראל בטענה שהוא "לא כשיר לעבוד" ■ בחברת הביטוח חשדו כי מדובר בטענת-שווא ושלחו חוקרת פרטית שהציעה לקרא הצעת עבודה, אותה לקח ואף חתם על מסמכים לפיהם מצבו הבריאותי תקין

בבחירות 2006 התרסק הליכוד ל-12 מנדטים בלבד, וח"כים מכהנים רבים מצאו עצמם בחוץ, ללא פרנסה. אחד מהם היה איוב קרא, היום שר התקשורת, שהחליט להגיש תביעה במסגרת פוליסה פרטית שהייתה לו נגד חברת הביטוח הראל, שם דרש סכום-עתק המוערך כמיליונים בטענה לאובדן כושר עבודה.

בתביעה טען קרא כי מצבו הנפשי גרוע, כי הוא מתפרץ לעבר אשתו לא פעם, כי איבד את הביטחון העצמי ואינו מסוגל לתפקד או לעבוד. בהמשך הוסיף וטען באמצעות בדיקות רפואיות כי הוא מתקשה בתפקוד יומיומי, מתוסכל, מסתגר רבות בביתו ואינו מסוגל לנהוג ברצינות.

בחברת הביטוח חשדו כי התביעה אינה אמינה והעבירו את הטיפול בתיק לחברת החקירות ויצמן-יער. אלה שלחו חוקרת פרטית אל קרא. החוקרת הציגה עצמה כסוכנת הרצאות והציעה לשר לעבוד כמרצה בארץ ובחו"ל תמורת שכר גבוה. קרא הסכים מיד להצעה.

השניים נפגשו במכללה האקדמית אונו, שם למד אז משפטים, וקרא הצהיר בפני החוקרת ואף חתם על מסמכים לפיהם הוא בריא לחלוטין וכשיר מכל הבחינות כדי לעבוד כמרצה בארץ ובחו"ל. שבוע לאחר מכן זומן קרא אל חברת הביטוח, שם הציגו לו לתדהמתו את החוקרת ואת המסמכים לפיהם הוא בריא לחלוטין - אל מול הפרטים אותם העלה בתביעתו המקורית. קרא הבין את הבעיה בתביעה והסיר אותה מיד.

מהשר קרא נמסר בתגובה: "שר התקשורת איוב קרא מגנה את רצח האופי הנבזי הנעשה לו, מדובר במסע רדיפה אובססיבי מצד בעלי אינטרסים. השר מוכר כנכה צה"ל והלום-קרב ומטופל עד היום במסגרת משרד הביטחון. וכפי שטען בטענת אמת בפני חברת הביטוח - כל חוויה טראומתית מחמירה את מצבו". 

מחברת הראל נמסר בתגובה: "מבלי להיכנס או לאשר את פרטי המקרה, חברת הראל רואה בחומרה רבה הדלפת מידע על מבוטחיה. מבדיקה ראשונית עולה כי המידע הודלף על-ידי צד ג' ולא על-ידי החברה או מי מעובדיה. בכוונתנו לסיים את ההתקשרות עם הגורם שמסר את המידע לתקשורת שלא כדין, ללא רשות וללא סמכות, ובמידת הצורך - למצות איתו את הדין. חיסיון פרטי מבוטחי הראל הוא נר לרגלנו ואחד מערכי הדגל של החברה".