פניית מועצת כפ"ס נדחתה: תוכנית המתאר החדשה לא תימשך

ב-18 ביוני פנתה מועצת העיר לוועדה המחוזית וביקשה למשוך את תוכנית המתאר החדשה ■ חבר המועצה: "החלטה תמוהה ביותר(...) לא נשתוק אל מול המהלך הזה"

חוקי התכנון והבניה/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
חוקי התכנון והבניה/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

מסמך שהעביר היום מ"מ ראש העיר כפ"ס צביקה צרפתי, לחברי מועצת העיר, מעדכן אותם שהוועדה המחוזית החליטה לדחות את פנייתם לוועדה המחוזית לתכנון ובניה למשוך את תוכנית המתאר החדשה של העיר: "למרות הנחישות שהפגנו מול וועדה המחוזית למשיכת תוכנית המתאר שהופקדה, החליטה הוועדה שלא לאשר את בקשתנו".

ב-18 ביוני החליטה מועצת העיר כפר סבא לפנות לוועדה המחוזית לתכנון ובניה ולבקש את משיכת תוכנית המתאר החדשה לעיר (כס/2035), שהופקדה בחודש פברואר השנה. אין להקל ראש במעשה זה, משום שהתוכנית הוכנה ע"י צוות מקצועי ותואמה עם הצוות המקצועי של העיריה, תוך שיתוף של חברי המועצה. יש לזכור שבחודש פברואר השנה החליטו חברי מועצת העיר רמת השרון שלא לאשר את הפקדת תוכנית המתאר המקומית, ושב-21 ליוני הודיע ראש העיר הרצליה על החלטתו לבקש את משיכת תוכנית המתאר של העיר.

לידינו הגיע מסמך ששלח עו"ד ניצן בן ארויה, היועץ המשפטי של הוועדה המחוזית מרכז, שהופנה ליועץ המשפטי, מ"מ ראש העיר ומהנדסת העיר כפ"ס, שבו הוא מודיע כי אין בסמכותה של הוועדה המחוזית לבטל את תוכנית המתאר הופקדה כדין וכי היא "הופקדה כדין בסמכות הוועדה המחוזית".

חבר מועצת העיר מטעם סיעת מר"צ, עילאי הרסגור הנדין, הודה שהוא מזועזע מהחלטה זו: "ההחלטה של הוועדה המחוזית היא תמוהה ביותר לאור ההתנגדות הנחרצת שהביעה מועצת העיר בישיבת מליאת הוועדה המקומית האחרונה ולאור ההתנגדות הברורה של תושבי כפ"ס. בל נשכח כי ברקע ישנה חקירתו של ראש העירייה, שלפי פרסומים גם קשורה לנדל"ן. לכן, לא ברור למה נהגה כך הוועדה המחוזית. לא נשתוק אל מול המהלך הזה וכבר מתגבשים צעדים משפטיים".

דוברת העיר כפר סבא, צאלה וקסמן גונן, שלחה את תגובת העיריה: "למרות הנחישות שהפגנו מול הוועדה המחוזית למשיכת תוכנית המתאר שהופקדה, החליטה הוועדה שלא לאשר את בקשתנו למשיכת התוכנית אלא לכלול את ההחלטה במסגרת דיוני ההתנגדויות. בהמשך להחלטה זו ובמסגרת דיוני ההתנגדויות נדגיש את החלטת המליאה ואת הטיעונים למשיכת התוכנית, ונפעל למצות את כלל האמצעים העומדים לרשותנו. אנו כרשות מקומית נמשיך לפעול יחד בשיתוף התושבים".