3 שנות מאסר לבלוגר ישראלי שהוסגר לאזרבייג'ן

בית משפט בבירה באקו גזר את העונש על אלכסנדר לפשין, שביקר במחוז הבדלני נגורנו-קרבאך ומתח ביקורת על השלטונות במדינה

אלכס לפשין/ צילום: מתוך הוידאו
אלכס לפשין/ צילום: מתוך הוידאו

בית משפט בבאקו, בירת אזרבייג'ן, גזר היום (ה') 3 שנות מאסר על הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין. לפשין, שהוסגר למדינה מבלארוס בפברואר האחרון, הורשע בהסתה לאלימות ולפגיעה בשלמות הטריטוריאלית של המדינה, אחרי שביקר במחוז הבדלני נגורנו-קרבאך, הנשלט בידי בדלנים ארמנים.

התביעה ביקשה לגזור על לפשין יותר מ-6.5 שנות מאסר, ובהצהרה הסופית שלו הוא הכחיש את המיוחס לו. לפשין אמר בבית המשפט כי הוא "חש צער על כך שפגע ברגשותיהם של אזרחי אזרבייג'ן". לדבריו, "החרטה שלי היא מבחינה מוסרית בלבד, לא מבחינה חוקית. אני מבין עד כמה נגורנו-קרבאך חשובה לאזרבייג'ן. לא שיתפתי בשום צורה שהיא פעולה עם הרשויות הארמניות", טען לפשין.

לאחר שירצה את עונשו, לפשין יגורש מהמדינה. הבלוגר, שמחזיק גם באזרחות רוסית ובלארוסית, הורשע בהפרת החוק במהלך ביקוריו במחוז הבדלני באפריל 2011 ואוקטובר 2012. נגורנו-קרבאך נותר מוקד מתיחות בין אזרבייג'ן לארמניה, שהיו קרובות למלחמה נוספת על החבל בשנה שעברה.

לפשין נעצר בבלארוס ב-15 בדצמבר, אחרי צו מעצר שהוציאה אזרבייג'ן - ימים אחדים לאחר ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה. על אף מאמצים דיפלומטיים של ישראל ושל רוסיה, בלארוס הסגירה אותו לאזרבייג'ן ב-7 בפברואר.