הלך לעולמו עו"ד ד"ר משה שקל

עו"ד משה שקל, בן 59 במותו, נחשב לאחד המומחים המובילים בישראל בתחום המיסוי ■ משרדו, שקל ושות', אותו ייסד ב-1992, נחשב למשרד המוביל בארץ בתחום

משה שקל / צילום: יונתן בלום
משה שקל / צילום: יונתן בלום

עו"ד (ד"ר) משה שקל, מבכירי עורכי הדין בתחום המיסוי, הלך לעולמו הבוקר (ו') בעקבות אירוע מוחי שעבר. שקל, בן 59 במותו, הותיר אחריו 5 ילדים ואישה.

עו"ד שקל נחשב לאחד המומחים המובילים בישראל בתחום המיסוי. משרדו, שקל ושות', אותו ייסד ב-1992, נחשב למשרד המוביל בישראל בתחום המיסוי, ובין לקוחותיו נמנים נובל אנרג'י, אייפקס, דסק"ש, HP, גזית גלוב, מובילאיי ועוד.

שקל שימש כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב ופרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מקצועיים ובעיתונות בארץ ובעולם. הוא הוציא לאור בארה"ב, בריטניה וקנדה את ספרו: "The Timing of Income Recognition in tax Law and the Time Value of Money".

שקל היה ידוע באישיותו הייחודית והיה מעורב לא פעם בנושאים שנגעו לליבו. הוא ניהל בהתנדבות את המאבק המפורסם של ורד פרי, שהוליד פסק דין תקדימי של בג"ץ להכרה בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס (פסק דין קיבל לאחרונה הכרה בדמות הרפורמה של כחלון "נטו משפחה").

בשנים האחרונות עמל שקל על ספרו "מס על טבעי - מיסוי נפט וגז", ספר חדשני העוסק במיסוי הנפט והגז בישראל ודן בסוגיה שעוררה סערה בציבור הישראלי בנוגע למשאב הטבע הגדול ביותר שהתגלה פה. הספר, שיצא לאור לפני מספר שבועות, צפוי להפוך לאורים והתומים בתחום של הכנסות מגז ונפט. בספר נבחנים באופן מקיף שורה ארוכה של נושאים ושאלות שטרם זכו למענה בפסיקה ובספרות, והוא כולל בחינה ביקורתית של החקיקה והפסיקה הקיימת והצעות לעתיד.

עו"ד יניב שקל, שותף בכיר במשרד ואחיינו של עו"ד משה שקל, מסר: "אנחנו אבלים ומחבקים את המשפחה והילדים. משה היה אחד האנשים המבריקים והמרתקים, עם חוש הומור ייחודי ורגישות יוצאת דופן שרק מעטים הכירו. תרומתו המקצועית הטביעה חותמה על תחום המיסוי בישראל. הדבר היחיד שקצת מנחם זה שהוא זכה להוציא לאור את הספר עליו עמל בשנים האחרונות". 

הלוויתו של עו"ד משה שקל תתקיים ביום ראשון בשעה 18:00 בבית העלמין בסביון.