מותג האספרסו illy נכנס לרשת חנויות הנוחות אלונית

מותג הקפה שנמכר בחנויות אלונית עד כה היה של סגפרדו ■ היקף ההשקעה במהלך עומד על כ-7 מיליון שקל ■ "נעבוד עם קפסולות מיוחדות ש-illy המציאו לשוק המקצועי, במטרה לשמור את הטעם והמרקם המדויק"

מיישרת קו עם המתחרים: דור-אלון יוצאת בשיתוף-פעולה עם יצרנית הקפה האיטלקית illy, במטרה לשדרג את קטגוריית הקפה ברשת חנויות הנוחות אלונית.

מותג הקפה שנמכר בחנויות אלונית עד כה היה של סגפרדו. היקף ההשקעה במהלך עומד על כ-7 מיליון שקל.

חנויות הנוחות בחברות הדלק כבר אימצו לעצמן את סגמנט הקפה כמנוע צמיחה, כשכל אחת מציעה מותג קפה אחר: פז עם לוואצה - גם בתחום של מכונות קפה ביתיות וקפסולות; בחנויות מנטה של דלק נמכרים מוצרי קפה ג'ו - כולל קפסולות קפה תואמות למכונות נספרסו; בחנויות סו גוד של סונול מגישים קפה מולינרי; וכעת אלונית כאמור מציגה מהלך שבו היא מרחיבה את מגוון טעמי הקפה ומבטיחה תמורה טובה יותר בעד הכסף.

המחיר לכוס קפה ברשת אלונית לא השתנה בעקבות המהלך, והוא עומד על 11 שקל לקפוצ'ינו, אספרסו קצר נמכר ב-8 שקלים, ואספרסו כפול נמכר ב-9 שקלים.

בשלב הבא, עם השלמת הפריסה בכל 140 סניפי אלונית, יוצעו למכירה גם מכונות קפה וקפסולות ביתיות של illy.

עמית זאב, מנכ"ל דור-אלון ניהול מתחמים קמעונאיים, התייחס לבחירה המותג illy: "שמנו דגש בהתקשרות לא רק על סוג הקפה והמותג, שנחשב לאחד האהובים בעולם, אלא גם על אופן ההכנה, שיבטיח איכות ללא פשרות ואחידות בכל כוס קפה".

הצורך בקפה האיכותי צמח, לפי זאב, מהשטח. הנתונים מלמדים כי צריכת הקפה הממוצעת בישראל עומדת על כ-2.27 כוסות קפה ביום ויותר מ-800 כוסות לאדם בשנה.

- הבעיה בחנויות הדלק היא שמביאים מותג איכותי, אולם יכולת ההכנה של המוכרנים מובילה לתוצאה מפוספסת. 

זאב: "זו באמת אחת הבעיות בתחום חנויות הנוחות. אופן הכנת הקפה מפספס את הפוטנציאל, לכן אנחנו הולכים לעבוד בצורה שונה. בחנויות שבהן לא עושים קפה בצורה אינטנסיבית, כמו בתחנה בכביש 6 למשל, נעבוד עם קפסולות מיוחדות ש-illy המציאו לשוק המקצועי, במטרה לשמור את הטעם והמרקם המדויק".

illy מציעה תערובת אחת המכילה 100% פולי ערביקה, אולם סוגי קלייה שונים מעניקים טעמים אחרים. בכוונת אלונית להציע את 9 התערובות של illy בעתיד.

- האם אתם רואים את סגמנט הקפה כערוץ צמיחה?

"בהחלט. באלונית מוכרים מיליוני כוסות קפה בחודש, והציפייה היא לגדול ב-10%-15% במספר הכוסות הנמכרות. החלפנו 20 מכונות מתוך 150 המכונות שיש ברשת, ובמקום שבו יש מכונה חדשה וקפה איכותי יותר, אנחנו כבר רואים גידול של 10%-25%. הצרכנים מגיבים מהר, וזו קפיצה משמעותית", אומר זאב, שמציין כי לפי נתוני הצריכה, הישראלים מעדיפים היום יותר מעבר אספרסו על פני משקאות קפה עם חלב (קפוצי'נו).