גלובס | פודקאסט

האזינו: "בנינו דשבורד לשקיפות בארגון, רק המשכורות חסויות"

01/04: ערן זינמן, Dapulse  • ערן זינמן הוא סמנכ"ל הטכנולוגיה של dapulse, סטארט-אפ המפתח מוצר לניהול תקשורת ופרויקטים בין חברי צוות

"בנינו מסך עם דאשבורד של כל מה שקורה בחברה, ויש לנו 60 מסכים כאלה כיום ברחבי המשרד. מה הנתונים שמפורסמים שם? הכנסות והוצאות חודשיות של הסטארט-אפ, כמה כסף אנחנו מוציאים על שיווק בחלוקה לקמפיינים, אחוזי ההמרה של קמפייני השיווק שלנו ואופן השימוש במוצר שלנו, מה מצב תזרים המזומנים שלנו, ועוד ועוד. כולם יודעים מה קורה, מהעובד האחרון ועד המייסדים".

לערן זינמן ושותפי רועי מן, המייסדים של הסטארט-אפ dapulse, יש פילוסופיות ניהוליות ייחודיות ודי ברורות. מהיום הראשון הם רצו לבנות מוצר בעל ערך, ש"מוכר את עצמו", ודוגלים בניהול שטוח יחסית ובשקיפות קיצוניות בחברה שלהם. "רצינו שכל אדם יידע בכל רגע נתון מה קורה בחברה שלנו. כולם חשופים לכל הנתונים למעשה, חוץ ממשכורות", הוא מבאר.

כדי לשמוע עוד, אירחנו את זינמן בפרק הרביעי של "עוד פודקאסט" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכם וכאלה המתעניינים ביזמות, בשיתוף "גלובס". 

המוצר של dapulse מאפשר לעסקים להציג את הפרויקטים שלהם באופן ויזואלי יותר, כדי לאפשר הן לעובדים והן למנהלים להשלים את המשימות השונות בצורה קלה ופשוטה יותר, תוך הצגה נהירה של התהליך. עד היום, הסטארט-אפ גייס כ-35 מיליון דולר, מעסיק מעל ל-60 עובדים, ובמוצר שפיתח משתמשים כ-13,000 עסקים משלמים ויותר מ-120,000 משתמשים פעילים.

"המוצר שלנו התמקד בהתחלה יותר בתקשורת בין חברי הצוות. אנשים היו כותבים מה הם עושים, ואחרים יכלו להגיב להם", מספר זינמן. "בשלב מסוים הבנו שכולם משתמשים למעשה באקסל כדי לנהל את הצוות, המחלקה או הפרויקט שלהם - ומתקשרים סביב הקובץ הזה. הבנו ששם יש הזדמנות וסביבה בנינו מוצר חדש לגמרי".

"בנינו את המוצר ועשינו קמפיין שיווקי בפייסבוק שלא מפרסם לעסקים, אלא לבנאדם בתוך עסק. עשינו פרסומת שנגעה בלב של אנשים. משהו שאפשר להתחבר אליו - אני לא זוכר בדיוק, אבל זה היה משהו בסגנון של: 'הפרויקט לא מתקדם?' 'הבוס לא מרוצה?', וכדומה. ראינו שאנשים אשכרה הקליקו על המודעה, הגיעו לדף נחיתה ונרשמו", הוא מסכם.

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים, בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי איתם. 

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת סמסונג NEXT.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge, האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם; וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Splash Ventures, תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס.