להב ורוז'נסקי: 100 מיליון שקל על אנרגיה סולארית ונדל"ן מניב

להב אל.אר דיווחה על רכישת מתקנים פוטו וולטאיים קטנים תמורת 31.5 מיליון שקל וכן 18 נכסים מסחריים בגרמניה תמורת כ-62 מיליון שקל

אלי להב (מימין) ואיליק רוז'נסקי / צילום:  יוסי כהן
אלי להב (מימין) ואיליק רוז'נסקי / צילום: יוסי כהן

חברת להב אל.אר, שבשליטת היו"ר אלי להב וסגנו איליק רוז'נסקי, שיגרה שתי הודעות בקשר להתפתחויות מהותיות בעסקיה. החברה, שפועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה והאנרגיה הסולארית בארץ, חתמה על הסכם מחייב לפיו החברה הבת להב הרים ירוקים וחברת KWP ירכשו בחלקים שווים 39 מתקנים פוטו וולטאיים קטנים (עד 55 קילוואט) בהיקף מצטבר של כ-2 מגוואט.

היקף העסקה (כולל הוצאות) עומד על 31.5 מיליון שקל, וכולל תשלום מיידי של 12.8 מיליון שקל ונטילת חוב בגובה כ-18 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה עד סוף אוגוסט ותלויה בהסכמת בנק מממן (על המתקנים קיימת הסכמה ממוסד בנקאי לנתינת הלוואה של 29 מיליון שקל לתקופה של 12 שנה).

ההכנסות השנתיות מהמתקנים עומדת על כ-5.6 מיליון שקל וההכנסה התפעולית הנקייה NOI)) ממכירת חשמל עומדת על כ-3.9 מיליון שקל לשנה (קצת פחות מ-2 מיליון שקל עבור להב) ומגלמת תשואה של 12.4%. השלמת העסקה צפויה עד סוף אוגוסט ותלויה בהתקיימות תנאי מתלה (פירעון חוב קיים והסרת שעבודים). החברות קיבלו הסכמה ממוסד בנקאי לנתינת הלוואה של 29 מיליון שקל לתקופה של 12 שנה עבור רכישת המתקנים.

הרוב המוחלט של המתקנים הנרכשים נמצא ברשויות מקומיות ומבנה המתקנים תואם וזהה למתקנים אשר נמצאים ברשות החברה. לאחר הרכישה תפעיל להב הרים ירוקים 235 מתקנים בהיקף מצטבר של 12.2 מגוואט בחוזים ארוכי טווח לחברת חשמל עם מחזור מכירות שנתי של כ-24 מיליון שקל. בנוסף החברה מקדמת מספר פרויקטים בשלבים שונים של ייזום, ביניהם פרויקט קרקעי בהיקף של כ-6 מגוואט.

הלוואה לצורך העסקה בגרמניה

בד בבד דיווחה החברה כי היא פועלת להרחבת פעילותה בגרמניה, ובמסגרת זו חתמה על הסכם מחייב לרכישת 18 נכסים מסחריים ברחבי המדינה בהשקעה של 15 מיליון אירו (כ-62 מיליון שקל).

בסך הכול להב צפויה להחזיק ב-75% מהזכויות על הנכסים. לצורך העסקה קיבלה להב הלוואת נון-ריקורס לתקופה של חמש שנים בהיקף של כ-6 מיליון אירו, ללא ריבית בשנתיים הראשונות ובריבית שנתית של 5% מהשנה השלישית ממועד קבלת ההלוואה, ויתרת הסכום ממומנת באמצעות הלוואות בעלים.

בלהב ציינו כי במרבית הנכסים, ששטחם הכולל כ-19.5 אלף מ"ר, פועלות רשתות סופרמרקטים, רשתות אופנה, חנויות ציוד לבית, רשתות מזון ומשקאות וחנויות פארם, וכי התפוסה הממוצעת בהם עומדת על יותר מ-90%, וזאת בניטרול ארבעה נכסים ריקים, שבכוונת להב למכור.

הצפי של להב הוא לקבלת דמי שכירות שנתיים של כ-1.3 מיליון אירו, ותשואה של כ-8.6% מהעסקה. בסיכומה של 2016, ייצרו הנכסים הכנסות של 1.9 מיליון אירו ורווח גולמי של 1.7 מיליון אירו. השלמת העסקה צפויה בימים הקרובים, ולאחריה היא תחזיק קרוב ל-30 מרכזי קניות, מרביתם שכונתיים, המייצרים לה דמי שכירות שנתיים של כ-5.3 מיליון אירו. זאת לאחר שבשבועות האחרונים להב השלימה רכישת 5 מרכזי קניות בסביבת פרנקפורט שבגרמניה תמורת 14.5 מיליון אירו (כ-58 מיליון שקל). עסקאות אלה מצטרפות לארבע עסקאות רכישת נכסים מסחריים נוספות בגרמניה שביצעה החברה בסוף 2016 ובמהלך הרבעון הראשון של השנה, בהיקף כולל של כ-20 מיליון אירו.

מניית להב הגיבה להודעות בעלייה של 2% והשלימה התקדמות של 50% מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-80 מיליון שקל. את הרבעון הראשון סגרה החברה בהפסד של 3 מיליון שקל, אחרי רווח נקי שנתי של קרוב ל-1 מיליון שקל ב-2016 כולה.

להב פעילות אנרגיה סולארית
 להב פעילות אנרגיה סולארית