חברת הביג דאטה iguazio גייסה 33 מיליון דולר

החברה, שהוקמה במטרה לפתח פתרון לאתגרי ניהול וניתוח ביג דאטה בארגונים עסקיים, השלימה סבב B  ■ "הפלטפורמה של iguazio הוכחה כפשוטה, מהירה ובטוחה, במיוחד ליישומים חדשניים הדורשים בינה מלאכותית ולמידת מכונה"

סטארט אפ  / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עוד גיוס לא קטן: iguazio, שטוענת כי היא חלוצה עולמית במה שנקרא Real Time Edge Analytics, השלימה סבב B במסגרתו גייסה 33 מיליון דולר. מהקמתה גייסה החברה 48 מיליון דולר.

iguazio הוקמה בשנת 2014 במטרה לפתח פתרון לאתגרי ניהול וניתוח ביג דאטה שעימם מתמודדים ארגונים עסקיים. "הפלטפורמה של החברה, Continuous Analytics Data Platform, שינתה מהיסוד את ארכיטקטורת Data Stack להאצת הביצועים בביג דאטה, ה'אינטרנט של הדברים' (IoT) ויישומי ענן", נטען בהודעתה.

"ארגונים עסקיים מתמודדים עם אתגרים של טרנספורמציה דיגיטלית כתוצאה מהכמויות העצומות של מידע שמגיעות אליהם, מידע מסוגים שונים וממקורות מגוונים שדורש ניתוח מהיר ויעיל. iguazio מאיצה טרנספורמציה דיגיטלית ומאפשרת ניהול של סוגי דאטה שונים בצורה מאוחדת ומאובטחת, ובכך להאיץ ביצועים של עיבוד נתונים אנליטי בזמן אמת בביג דאטה, 'אינטרנט של הדברים' (IoT) ויישומי ענן", מוסבר בהודעה. על לקוחות הבטא של החברה נמנים חברות רכב ומדיה גדולות, מוסדות פיננסיים וספקי IoT.

אייל ניב, שותף-מנהל בקרן פיטנגו הישראלית, שאחראי בקרן על השקעה זו (פיטנגו הובילה את הסבב הנוכחי) ציין כי "בעוד שרוב הפרוייקטים של ביג דאטה נכשלים בשל מורכבויות-יתר, הפלטפורמה של iguazio הוכחה כפשוטה, מהירה ובטוחה, במיוחד ליישומים חדשניים הדורשים בינה מלאכותית ולמידת מכונה, שהם קריטיים לקבלת החלטות עסקיות בארגון".

לדברי מרב רותם-נעמן, מנהלת-שותפה ב-Verizon Ventures ישראל, שלקחה חלק בסבב הגיוס, "כאחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם, Verizon מכירה בערך העצום שארגונים עסקיים עשויים להפיק מיכולת עיבוד נתונים ומהיכולת להסיק מהם מסקנות בזמן אמת ובאופן רציף. עם זאת, לאור הגידול האקספוננציאלי במידע, הפתרונות הקיימים כיום בשוק אינם תומכים בכך. iguazio מבססת את מעמדה כפלטפורמה המובילה עבור חברות שמעוניינות לנתח כמויות עצומות של מידע בזמן אמת, כבסיס לקבלת החלטות עסקיות ולשיפור רמת אבטחת הנתונים והיעילות התפעולית שלהן. בנוסף, החברה תומכת בניתוח בזמן אמת של נתוני IoT ישירות ב-edge, בין אם במובייל, בצי משאיות או רכבים וכדומה, שמשפר משמעותית את יכולת קבלת ההחלטות של ארגונים בזמן אמת".

אינגו רמזול, מנהל הקרן של RBVC - גם היא מהמשקיעות בחברה - אמר כי "הפלטפורמה של iguazio היא החוליה החסרה בין שרתי on-prem לבין ספקי ענן מובילים. היא מעבדת נתונים חדשים לצד נתונים היסטוריים בזמן אמת ומשלימה ביעילות פתרונות ענן קיימים".