אמדוקס מחפשת נכס לקנייה במרכז - בהשקעה של מיליארד ש'

החברה האריכה את חוזה השכירות עם ריט1 בקמפוס הנוכחי ברעננה ל-10 שנים, אך בכוונתה להקים קמפוס משלה ולעבור אליו בתוך 5 שנים

יום לאחר הדיווח של ריט1 על הארכת חוזה השכירות לחברת אמדוקס, בקמפוס הנוכחי של החברה ברעננה, ל-10 שנים, הודיעה הבוקר (ג') אמדוקס לעובדים, כי בכוונתה לאתר קרקע לרכישה והקמה של קמפוס חדש בבעלותה ולעבור לקמפוס חדש בתוך 5 שנים.

זו הפעם הראשונה שבה מודיעה החברה על כוונתה לרכוש נכס בבעלותה, ולא להיות שוכרת. לדברי גורמים בענף, אמדוקס כבר החלה במגעים לאיתור נכס באזור המרכז והשרון, להקמת משרדים בהיקף של למעלה מ-50 אלף מ"ר שיאכלסו 4,500 עובדים, ובהשקעה של למעלה ממיליארד שקל.

"הנהלת אמדוקס מחויבת להמשך תהליך אקטיבי של חיפוש והקמת הקמפוס העתידי עבור עובדי אמדוקס במרכז ישראל", נכתב בהודעת הנהלת אמדוקס לעובדים, שהגיעה ל"גלובס". "אנו מייעדים את השלמת המעבר לקמפוס חדש ומודרני בתוך חמש שנים. הנהלת החברה מחוייבת למציאת החלופה הטובה ביותר וכדי להרחיב את מגוון האפשרויות, החלטנו בנוסף לחלופת שכירות מבנה לבחון גם אפשרות לרכישת קרקע ומבנה בבעלות החברה.

"על מנת להבטיח מעבר חלק לקמפוס החדש, האריכה החברה את הסכם השכירות הנוכחי ועד אז, בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בסביבת העבודה הנוכחית תוך מתן מענה לצרכים הקיימים ובחינת מודלים חדשים, וכל זאת בשיתוף ומעורבות העובדים".יש לציין כי בדיווח של ריט1 צוין כי לאמדוקס יש אפשרות להודיע על הפסקת ההסכם בהודעה מראש של 5 שנים. כעת מסתמן כי בכוונת אמדוקס לממש אופציה זו, לאתר קרקע בקרוב, ולהודיע על הפסקת ההתקשרות עם ריט1 בעוד 5 שנים.

בריט1 ביקשו להדגיש כי "כפי שדיווחה החברה לציבור, ההסכם עם אמדוקס נחתם ל-10 שנים ולאמדוקס יש אפשרות לקצר אותו בהודעה מראש של 5 שנים. מתחם רעננה הוא כיום מתחם העסקים המרכזי של אזור השרון, הנהנה מנגישות תחבורתית יוצאת דופן, עם פתיחתו של כביש 531. פתיחת תחנת רכבת במתחם בתחילת 2019 תהפוך אותו לאחד ממרכזי העסקים הבודדים בישראל עם רכבת צמודה לפארק תעסוקה".

כזכור, בעקבות תחקיר "גלובס" וביטול היתר הבנייה להקמת הקמפוס החדש שתכננה חברת אמות להקים עבור אמדוקס בכפר-סבא, חתמה אמדוקס על המשך השכירות בקמפוס שלה ברעננה, הנמצא בבעלות ריט1.

הסכם השכירות החדש קובע כי ריט 1, תקבל מאמדוקס שכירות של 41 מיליון שקל בשנה מיולי 2017, לעומת כ-35 מיליון שקל לשנה בהסכם הקודם, שאמור היה לפוג בסוף 2019. לפני כשנה וחצי פנתה אמדוקס לחברות הנדל"ן הגדולות בישראל בהצעה להתמודד במכרז לבניית קמפוס חדש. מדובר על חוזה ענק - 70 אלף מ"ר, לשכירות של 15 שנה - בהיקף יותר ממיליארד שקל. ההצעה שהגיעה לקו הגמר היתה של חברת אמות, שהחזיקה קרקע פנויה בכניסה לכפר-סבא (לא רחוק מהמתחם הנוכחי של אמדוקס), אותה רכשה (כ-50%) בנובמבר 2007 לפי שווי של 56 מיליון שקל.

אלא שבעקבות תחקיר של דרור מרמור, עורך הנדל"ן של "גלובס", שפורסם בפברואר השנה, ביטלה ביוני האחרון ועדת הערר המחוזית את היתר הבנייה שניתן לאמות להקמת המגדל בכניסה לכפר-סבא. לפי החלטת הוועדה, ההחלטה של עיריית כפר-סבא לתת היתר לבניין לוקה באי חוקיות ויש לבטלה. "לא ניתן להותיר על כנה החלטה שסוטה באופן כה בוטה מהתוכנית החלה, ויוצרת עיוות תכנוני", צוין בהחלטה. באמות, מתכוונים לערער על ההחלטה, אולם בינתיים אמדוקס החליטה להישאר ברעננה ולהקים קמפוס בעצמה.