ספיר ורוזן שדרגו ב-10% את הצעת הרכש למניות ASRR

צמד בעלי השליטה בחברה הגדילו את הצעתם ל-52 מיליון שקל ■ מניית החברה, הנסחרת בשווי של 280 מיליון שקל, עלתה ב-80% מתחילת 2017

יומיים בלבד לפני מועד ההיענות האחרון שנקבע למחר (יום רביעי) להצעת הרכש למניות חברת הנדל"ן אי.אס.אר.אר (ASRR), אלכס ספיר ורותם רוזן, צמד בעלי השליטה העומדים מאחוריה, משדרגים את היקף ההשקעה שלהם ב-10% (כ-5 מיליון שקל) לכ-52 מיליון שקל.

הצעה זו משקפת מחיר מניה של קרוב ל-11 שקל - מה שגרר אתמול קפיצה של כ-6% בשווי החברה בבורסה למחיר דומה, והשלים זינוק של 25% בערכה מאז שפורסמה הצעת הרכש מוקדם יותר החודש (הצעה שגררה באותו יום עלייה של 14% במניה). מועד ההיענות האחרון להצעה לא השתנה, כך שבעלי המניות יידרשו להחלטה מהירה.

העליות האחרונות משלימות למניה זינוק של כ-80% מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי נוכחי של כ-280 מיליון שקל ולהחזקותיהם המשותפות של ספיר ורוזן באי.אס.אר.אר שווי של כ-220 מיליון שקל. זאת, לעומת השקעה של כ-20 מיליון שקל שהשקיעה קבוצת ספיר (Sapir Organization), העוסקת בנדל"ן ומתרכזת בפעילות במנהטן, ברכישת השליטה באי.אס.אר.אר (אז בשמה הקודם, EGRE) מידי שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ב-2014.

לאחר הרכישה הצהיר ספיר כי הקבוצה מעוניינת להפוך את החברה "לחברת נדל"ן משמעותית בשוק האמריקאי, תוך ניצול הידע, הניסיון והקשרים של ספיר אורגניזיישן".

עסקה משפחתית

ניסיון מחיקתן של מניות אי.אס.אר.אר מהמסחר נעשה זמן קצר לאחר העסקה המשפחתית, שביצעו קרובי המשפחה ספיר ורוזן, אשר במסגרתה חתמו על הסכם עקרונות מחייב למכירת חלקו של רוזן לספיר בחברה הבורסאית ובכמה נכסים נוספים המוחזקים על ידי שניהם יחד, תמורת כ-70 מיליון דולר.

פעילותה של אי.אס.אר.אר מתרכזת בהשקעה בנדל"ן מניב, במגורים להשכרה ובייזום פרויקטים למגורים ולמלונאות בארה"ב.

ספיר הוא גיסו של רוזן. לפני חבירתו לספיר, עמד רוזן, בין השאר, בראשה של חברת הנדל"ן אפריקה ישראל ארה"ב, ובתחילת 2009 הודיע על התפטרותו מהתפקיד.

לאי.אס.אר.אר שלוש סדרות אג"ח בהיקף של כ-260 מיליון שקל, בתשואות של 4%-5%, כך שגם במקרה שבו הצעת הרכש תתקבל, החברה תמשיך לדווח לבורסה.