מנהל טבע כפ"ס: "התנהלות בריונית ומסוכנת מצד ועד העובדים"

בתגובה כתב יו"ר ועד העובדים בטבע כפר-סבא, אלירן קוזליק, למנהל האתר יבגי ולדמן: "אתה מייחס התנהגויות שלא היו" ■ קוזליק ל"גלובס": "זה לא רק סכסוך - זוהי חשיפת האמת, וחשוב שהציבור יידע על כישלונם האישי-ניהולי של הנהלת טבע"

אלירן קוזליק יור ועד עובדי טבע בכפ"ס  / מתוך פייסבוק
אלירן קוזליק יור ועד עובדי טבע בכפ"ס / מתוך פייסבוק

עליית מדרגה ביחסים הרעועים בין הנהלת טבע לוועד העובדים? ל"גלובס" הגיע מכתב ששלח יבגי ולדמן, מנהל אתר טבע בכפר-סבא, ליו"ר ועד העובדים בכפר-סבא, אלירן קוזליק. המכתב הגיע לאחר שוועד העובדים החל בצעדים ארגוניים שננקטו בעקבות סכסוך העבודה שהוכרז בסוף יוני.

ולדמן  התלונן במכתב על "התנהלות בריונית ומסוכנת מצד חברי ועד העובדים", והוסיף כי כשחברי הוועד עצרו את פעילות קווי הייצור והאריזה, ביקש מנהל במקום לעצור את המכונות "בצורה מסודרת ובטיחותית". ואולם לטענתו, קוזליק הורה לעובדים שלא להישמע להנחיה זו, ולאחר מכן התפאר בהתנהלות זו בראיונות לתקשורת.

ולדמן הוסיף כי הוועד לא יכול היה לנקוט צעדים ארגוניים, משום שסכסוך עבודה הוכרז רק ב-23 ביולי (בעקבות הדיווח על פיטורי עובדים). "נקיטת צעדים ארגוניים בזמן שמתקיימים מגעים מעידה על התנהלות מחוסרת תום-לב, הנובעת לכאורה ממניעים שאינם עולים בקנה אחד עם טובת העובדים", כותב ולדמן.

לדבריו, מדובר בהתנהלות בריונית ומסוכנת, והוא מזכיר שבתעשיית התרופות "אנו מחויבים לשמירה על סטנדרטים מחמירים". ולדמן כתב כי "החברה לא תסבול התנהגות שכזו ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בנדון".

במכתב תגובה כתב קוזליק לולדמן כי קיבל את מכתבו בהפתעה ובאכזבה. "אסיפת ההסברה התנהלה בצורה מסודרת, תוך עצירה מסודרת של הקווים - בניגוד לדברים שהורו לך/שמצאת לנכון לכתוב נגדנו", כתב קוזליק. לדבריו, הוא הדגיש בפני העובדים את חשיבות כללי הבטיחות בעבודה, ואילו ולדמן מייחס לו "התנהגויות שלא היו".

בכל הקשור לשני סכסוכי העבודה הקיימים, קוזליק כתב כי ההבחנה ביניהם "מלאכותית ומצחיקה".

לסיכום הוסיף קוזליק: "אני שואל את עצמי אם אי-האמיתות שרשומות במכתבך הן תולדה של מחשבה מכוונת - או הטעיה שאתה/מי שמכוון אותך למכתבים אלה נופלים בה".

קוזליק אמר היום (ג') ל"גלובס" כי "זה לא רק סכסוך - זוהי חשיפת האמת, וחשוב שהציבור יידע על כישלונם האישי-ניהולי של הנהלת טבע. למרות הכול החבורה הזו ממשיכה למשוך שכר מופקע של 20 מיליון ומעלה".

הוא גם העביר מסר להנהלה: "אותנו העובדים עזבו בשקט - אנחנו עסוקים בלהביא לחם הביתה".