פיתוח ישראלי: מציאות רבודה בכל מחשב וסמארטפון

הפיכת ה-AR לנגישה דורשת כיום כוח מחשוב רב שאינו בנמצא כשמדובר במובייל ■ חברת סטארט-אפ ישראלית בשם Octosense מציגה פתרון חדשני לנושא, שיפתח בפנינו דלת חדשה לעולמות תוכן עשירים במיוחד

ריאהנה, מציאות רבודה / צילום: מתוך הוידאו
ריאהנה, מציאות רבודה / צילום: מתוך הוידאו

אחד התחומים החמים כיום בעולם הטכנולוגיה הוא מציאות רבודה, מציאות וירטואלית והשילוב בין שתיהן כפי שעושה לדוגמה חברת הסטארט-אפ הישראלית מג'יק ליפ המשלבת משקפי מציאות מדומה VR המציגים עולם וירטואלי יחד עם משקפי AR המסוגלים להוסיף פרטים על המציאות הקיימת.

אולם כדי ליצור טכנולוגיות מן הסוג הזה יש צורך בכוח מחשוב רב ומשום כך היכולת להציג ולהשתמש בטכנולוגיה על גבי מכשירים ניידים נחשבת למאתגרת במיוחד. בעת האחרונה חברות טכנולוגיה מנסות לצמצם את הפער הזה עם פתרונות רזים יותר. חברת אפל לדוגמה הודיעה שהיא מפתחת טכנולוגיה בשם ARkit שתוכל לרוץ על גבי מכשירים ניידים מבוססי IOS, עם שדרוג מערכת ההפעלה של החברה ל-IOS11 כמובן. באפל מבינים ששילוב של מציאות רבודה כחלק מהמובייל תפתח עולם חדש לחלוטין עבור תעשיית הקמעונאות ומשתמשי הקצה.

גם בישראל כבר עסוקים במציאת פתרונות ואחד מהם שייך לחברת הסטארט-אפ Octosense, אשר עוסקת בפיתוח מציאות רבודה למובייל. החברה משיקה טכנולוגיית מעקב והצללה בזמן אמת לשדרוג חווית ה-AR. הטכנולוגיה הייחודית של Octosense מבטלת למעשה את הצורך במעבדים גראפיים חזקים, תוך כדי שילוב המציאות הרבודה עם העולם האמיתי.

בניגוד לטכנולוגיה הקיימת, טכנולוגיית ההצללה של החברה מאפשרת למכשירים ניידים להריץ תוכן תלת-ממדי מציאותי בזמן אמת באותה רמת איכות של מחשבים אישיים וקונסולות משחקים. היא אפילו משתמשת בפחות כוח מחשוב מהתוכן התלת-ממדי שמשתמשים בו הסמארטפונים היום.

החברה אף הוציאה דמו עם הזמרת ריהאנה ומשקפיי הולולנס של מיקרוסופט. Octosense מספקת מערכת מתקדמת למעקב תנועה ולוקליזציה למכשירי סמארטפון עם מצלמת RGB, ללא צורך בחיישני תנועה מיוחדים. הטכנולוגיה עוקבת אחריהם כאשר המשתמש מזיז את המכשיר, מוצאת שטחים ישרים ומניחה פריטים עליהם, תוך שינוי גודלם בהתאם למציאות.

הפריטים נשארים במקומם כאשר המשתמש זז עם הסמארטפון. בשימוש בטכנולוגיית ההצללה והמעקב, Octosense מביאה את ריהאנה לשיר, לרקוד ולהופיע על כל מכשיר סמארטפון או משקפי AR. הדמו עם ריהאנה מציג תוכן תלת-ממדי מורכב ביותר המבוסס על טכנולוגית האופטימיזציה, ההלבשה, והאנימציה של Octosense.

החברה כבר משתמשת בטכנולוגיה שלה בעולם העיצוב התעשייתי, ויכולה לספק למשתמשים בה מראה ויזואלי למוצרים בפיתוח, לשתף פעולה, לשוחח זה עם זה, ולבצע במוצר שינויים בזמן אמת.