גלובוס מקס מתכננת: 3 מתחמי קולנוע ב-16 מיליון שקל

בתוכנית העסקית המוצגת לרוכשים הפוטנציאליים של הרשת היא מצהירה על פתיחת מתחמים באשקלון ובמעלה-אדומים ועל הגדלת המתחם בקריון ■ בין הנרשמים לשלב הראשון במכירה: ישראל הורוביץ, קרן קלירמארק והמנכ"ל לשעבר בנט קפלן המחזיק ב-25% מהרשת

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

גלובוס מקס מציגה לרוכשים הפוטנציאליים תוכנית התרחבות מסיבית: הרשת צפויה לפתוח מתחמי קולנוע בהשקעה של 16 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

על-פי התוכנית העסקית, המוצגת בחדר המידע לרוכשים, היא צפויה לפתוח מתחם במרינה מול באשקלון בספטמבר 2017 בהשקעה של 800 אלף שקל, במקום המתחם הכושל שסגרה בעיר; היא מקימה מתחם במעלה-אדומים שצפוי להיפתח באמצע 2018 בהשקעה של 5 מיליון שקל; וברבעון הראשון של 2019 תגדיל את המתחם בקריון ב-7 אולמות בהשקעה של 10 מיליון שקל.

כחודש וחצי לאחר הבקשה להקפאת הליכים, נכשל ניסיון בעלי הרשת להגיש הצעה לרכישתה, וביום שלישי נפתח חדר המידע להגשת הצעות רכישה. לאחרונה הרשת נקלעה לחובות של 95 מיליון שקל ובעיה בתזרים המזומנים שלה ופנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים. כיום הרשת מנוהלת בידי הנאמנים עו"ד אלונה בומגרטן, עו"ד גיל אורן ורו"ח בעז ברזלי.

מאז שנפתח חדר המידע, שעל-מנת להירשם אליו יש לשלם 5,000 שקל, נרשמו ישראל הורוביץ, שהיה מנכ"ל יורם גלובוס במשך הרבה שנים כשהחברה נקראה גלובוס גרופ; קרן קלירמרק; בנט קפלן, המחזיק ב-25% מהחברה ושימש כמנכ"ל עד לפני כמה חודשים; וגורם נוסף שפנה באמצעות משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון.

הרווח התפעולי של הרשת עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה, וההערכות בענף הן כי שווייה הוא 120-160 מיליון שקל. אחת השאלות המשמעותיות לגבי עתידה של גלובוס מקס היא אם הרשת תימכר במלואה - 11 מתחמי ההקרנה והפעילות של העובדים, לצד חברת ההפצה המהווה חלק משמעותי מההכנסות.

מושאל שטראוס והרברט סייף, הבעלים האמריקאים של החברה, המחזיקים ב-75% מהרשת חברו בימים האחרונים לעמיטק ולקרן להב בניסיון לגבש תוכנית לרכישת הרשת לפני שהיא תעמוד למכירה. ביום שני בלילה נכשלו המגעים בין השלושה, והעסקה בוטלה על רקע אי הסכמות מצד עמיטק. על-פי העסקה, החלוקה הייתה 40% לבעלי המניות, 30% לעמיטק ו-30% לקרן להב.

גלובוס מקס היא אחת מ-3 החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע, ומפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה בלעדית בישראל של 3 אולפני סרטים: וורנר, יונייטד ופראמאונט.

נאמני הרשת מסרו: "זו חברה מצוינת בעלת צוות עובדים מקצועי ומסור, לקוחות נאמנים ותזרים חזק. אנו תקווה כי למרות חילוקי הדעות בקרב בעלי הרשת ונושיהם, שהובילו בין השאר להקפאת ההליכים, הם יגיעו להבנות ויצליחו לגבש גם הם הצעה משלהם".