ירדן: הפגנות מול שגרירות ישראל

עשרות צעירים הפגינו היום מול שגרירות ישראל בירדן, זאת בעקבות החלטת ממשלת ירדן לאפשר למאבטח הישראלי לשוב לארץ לאחר תקרית הירי ■ המפגינים קראו לסגירת השגרירות ולביטול הסכם השלום עם ישראל: "התנגדו, אל תכנעו"

גבול ירדן ישראל
גבול ירדן ישראל

לאחר שמוקדם יותר השבוע הוחזר ארצה המאבטח הישראלי שהיה מעורב בתקרית הירי בירדן, במהלכה נהרגו שני אזרחים ירדניים, התייצבו היום (ו') עשרות מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בעמאן וגינו את החלטת ממשלת ירדן לאפשר למאבטח לשוב ארצה. "לירושלים צועדים מיליוני שהידים", צעקו המפגינים. "התנגדו, אל תכנעו".

במקביל הגיע היום המלך עבדאללה לנחם את משפחתו של מוחמד אגואדה, הצעיר שנהרג מירי המאבטח ונסיבות מותו טרם ברורות. רק אתמול קרא עבדאללה לראש הממשלה נתניהו להעמיד לדין את המאבטח הישראלי, וטען כי התנהלותו של נתניהו "מלבה אש".

המלך הירדני המשיך ותקף את דרך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה במהלך המשבר הדיפלומטי עם הממלכה. "ההתנהגות של נתניהו הייתה פרובוקטיבית בכל החזיתות, הרתיחה אותנו ותדלקה את הקיצוניים", אמר המלך. "הדרך בה הישראלים תפעלו את המשבר תשפיע באופן ישיר על יחסינו עם ישראל".

קודם לכן פרסמה רשת סקיי-ניוז בערבית כי ירדן החליטה שלא לאפשר את חזרת השגרירה הישראלית ואנשי הסגל לעמאן לפני שיישפט קצין הביטחון הישראלי שהרג שני ירדנים ממוצא פלסטיני לאחר שאחד מהם תקף אותו.

אתמול תושאל המאבטח הישראלי בנוגע לפרטי התקרית החריגה בירדן. חומר החקירה יועבר בהמשך ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה כדי שיחליטו כיצד לנתב ולקדם את התיק בהמשך הדרך.

על פי עדותו של המאבטח, האירוע שהתרחש בדירתו היה בעל רקע לאומני ולא בעקבות ויכוח פשוט בין לקוח לנגר. זאת בניגוד לטענה הירדנית שהתקרית החלה בעקבות תלונתו של המאבטח על איחור בהרכבת רהיטים.